DUHLAI ZORINPUIA CHAPTER 14

DUHLAI ZORINPUIA 



CHAPTER 14 



“I hman tawh em?” u Rinpuia chuan kawmchhak aṭangin min rawn bia a, keipawh rang zet hian ka êm neih ve kawmthlang te ta ka hawh chu hnam nên chuan phurin hrei leh chempui erawh u Rinpuia ka ring tawp, kei chuan engmah nei ve hek lo.



An khuaa hna avânga awm mai mai ka nia, helam hmanrua an hman ṭhin ka neilo va, ka hmang thiam heklo. “Haih jish, ka hman e kal ila” tiin ka pan chho a, midang tello-a kan awm tur chu ka phûr leh viau tawh mai, ka in lo lam zâwk feh kawng lo lamah chuan min kal puiin khawchhûng chu kan pal pheia.




Min lo hmu tu an awm zeuh zeuh nên aw lo thian tâwk leh mi lo fiam lo rêng an awm lo “Innei ve tawh mai rawh u, kha khual nula hmêlṭha hna nei leh nghal chu Rina châr beh hmiah tur kan tih kha. Kha inhmeh te pawh in inhmeh kha le, nang zawng tluk loh rim i nam leh nghal der. Ngaihzâwng nei hmêlṭha thei emai” an rawn tihchuan ka lâi bawk nên u Rinpuia chhakah kalin a hliahah chuan ka biru ti tiha.




Min fiam ngun viau mahse ngaiah ka neih thei der lo, min fiam ngun pauh leh ka zak zual telh telh tih ang vêl a ni. Bâkah ngaia neih a har, patling ṭhenkhat boruak ngam tawh lak lawh lahin zahmawh lam an telh zuk zuk lehnghâl.



Ngaia neih chu har tak a ni “Awi an nghâl theih zia hi, khawlaia vah chhuah pawh min ti tim zo, hmanni pawh nau nei tur ka buaipui tura ka chhuak kha patling pathumin min lo fiam vaka, an bulah tleirawl tê tê an awm ve bawk nên ka zak a nia aw, an lo nui ṭhaw lehnghâl” tiin an hriat loh lamah chuan ka phun ve nasa mai.


U Rinpuia erawh a nui suk suk ringawt, engmah lo sawi ve pawh a tum lêm lo. Ramhnuai ah lûtin ka la kal ngai lohna a ni bawk nên ka hawi kual ruaia, a nuam phian lehnghâl. Dai hnaite mah nisela thing an lianin a ngaw ṭha hle a, a hnuai chu a thelh han bawk. 



Hnim tâwn ngai a awm meuh lo, “Hetah hian kan in nghat mai dâwn em ni?” a tihchuan ka lo bu ve tawpa, engmah hria in thiam ve heklo. A tih ang ang chu ka pawm tawp mai.



Chutia kan ṭhut na tur a sam fai lai chuan a piahah chuan rûl ka hmu thuta, ka phu deuh zuk mai. A lian lêm lo bawk nên ka hlau ṭhak lo, a lo ding ve ar ar reuha.



A âwm a pho lah bawk, ka nuih a tiza tlat “En teh u Rinpui, he rûl tereuhte hian min cho reuh lutuk, lo en rawh. Kan tilui ange” tiin karate kid a a changtupa in rûl tih dân zir nu a hmuha a awm dân ang chiah khân ka kut chu rûl ang chuan ka ti kual ve a.




“Huah, chu khuah” tiin a lu thlêk ang ang chuan ka awm kual ve a, ka nui pah pah bawk. A rûl alahin min chuk mai a tum bik lo a lu chu a bu lap lap mai lehnghâl, hmawlh rik pawp rualin ka rûl hmuh chu a invial kual nghal nawk nawka.



U Rinpuia chuan vawikhat vaw lehin a mei hmawr aṭang chuan a khaia, a lu chu a lo vaw keh vek tawh mai. Chutah hla deuh takah chuan a paih zuia “Khatiangin awm tawh suh, i ṭhing reuh si” tiin hmun dang a hawi sawna, a nui suk suk chu ka hmu reng.



“I posi ṭhing lutuk kha, bâkah rûl chu hlauh tur thah vat a ṭha ngai e. A chuh che chuan tetakte pawh khân i nunna a la thei, chawngkawr lehnghâl” a tih tâkah chuan ka hlau leh hnuhnawh.



“Tak tak em ni? Rûl tur neilo an awm an tisia, a awr a ti phêk thei ka ti rêng a, ka va â tak” tiin ka chal chu ka beng a, a rawn nui leh hawk hawk mai.


“Khatianga i chêt kha ka lo ring ngai miahlova, ka bialnu chuan rûl emaw a in ti a ni maw? I che ve âr âr bawk sia” tiin a nui pût pût renga. Chutiang anga a nui nasa ka la hmu ngailo, a nuihnan a mittui te a tla phung vêl mawle.



“Tinge min nuih vaka, movie ah pawh khatiang khân a lawm an tih ṭhin. Min nuih tawh miah suh” tiin leiah chuan ka ṭhu thla a, kan chung lamah chuan thingzar chu a in zâr pharh duaia, ni êng tlêm tlêm a rawn lût tih loh chu a daihlim nuam hle.



Nui var varin u Rinpuia rawn ṭhu ve chu ka nghêng a, “Nizan chu i nu chuan a hau ta che em?” ka ti chu a lu a thing mai a. “Tlangvalin nula a rîm a, engah nge min hauh ringawt ang, mo an neih châk tawh thu an sawi renga. Mo neih vat an duh chuan an fapa tân hian hun an pêk ve te pawh a ngai a lawm” an ti ngeiah.



Hepa hi tûnlai chu a ṭawng mak thei riau, midang in an sawi ngailo nilovin a ma zia nên hetiang thu sawi ve duah tur hi chuan a in hmeh ve lo ka ti dawn nge. Ka hmu mak riau zel, mahse ka duh zual zel bawk sia, “Makpa chhungkhungin ka awm pui kûk palh ang che aw, tak takin fur a thleng ṭan sia, tui tam tak tak hma hian luiah kal ka châk, lui sangha ka ei châk lutuk” tiin ka duhzâwng chu ka sawi leh phawng phawng tawha.




Tûnah an hna âwl lai tak a ni nên chuvanga in thlahrung lutuk duh lo pawh ka ni, ṭiau sangha hi Mizo lui sangha ah chuan a hâng tui ber an ti ṭhin a, ka ei châk zual. Lui dang sangha a tui lo an ti chuang lo na in ṭiau sangha ei tawhin a dang bik an ti fo bawk nên chuvanga kal châk ka ni pakhat.



“Midang ka lo be chhin dâwn ania, zân riakin kal ila a ṭha ang. I tih chak chu kan ti vek ang ka tih kha” a tihchuan ka nui vur vura, tûna thu an âwih theih lai hian thil sawi chu a nuam ber. Mipa chu in ngaihzâwn lai chuan a zâwl dawh zawk an niin thu an âwih lai tak a nia, inneih hnuah chuan an dang zar zel an tihkha. Chuvâng chuan in ngaihzâwn lai, thu an âwih ber lai hi chuh thiam angai reng a ni.



In ngaihzâwn lai chuan mipa sual ber an tih pawh hi an kâ pawh zen ila min seh lo ang tih ang zawng zawng an nei ṭhin. U Rinpuia hi a sual ka tihna pawh a ni chuang lo; mipa ho zia ka sawi ve na mai mai a ni.




“A nuam dâwn lutuk, khulamah pawh ṭhianho in tent nên kan riak lût ṭhin a, zânah buk tualah mei chhemin kan zai nasa thei lutuk. Ei tur leh in tur kan keng bawk anga maw, an peihin ka ring, lo sâwm ngei ngei rawh. Hlo thlawh in hun chhoh chuan in thei tawh âwm siloa, lo lamah in ṭul dâwn ropui si” tiin ka sawi zui zat zata.



“Ok, thing chu i han fawm ṭan tawh ang hmiang. Kan haw tlai lutuk hlauh ange” tiin amah chu a ding chhuak zuia, kei erawh chem sah dân chu hre ve mah ila a hriam hmêl si ka in sah palh chuan a na dâwn lutuk tlat.



Ka tih ngai loh zia u Rinpuia pawhin a hrechiang bawka, thing fawm tur pawhin min phût hauhlo, kan piahlamah chuan pheiin rin ai takin mi châk lâkna ro a lo awm nuala, chûngte chu fawmin a tan zung zunga, a bulah dingin a tihdan chu ka en reng bawk.



Zir thiam ve zel ka duh, ka tlaw lutuk chuan min iai ka hlau. A thing tan sa chu Êm bulah chuan ka va dah phei ve zêla, thil dang tih theih ka neilo nên ka buai ve viau mai, fiamthu ka thawh pah zauh zauha, a ni pawh in min rawn zâwm ve ṭhin bawk.



Tûnah chuan kan inhriat tirhah a ṭawng duh lo lutuk te kha an reh ṭan a, a titi bawrh bawrh châng a tam ta mai. A nu leh pa lahin min ring tâwk bawka, ka chungah an felin mi lah an duat, ka chhûngte ve erawh tûn thleng ka la hmin theilo.



Ka naute erawh ka lam an ṭang ṭha viau thung, ka nu leh pa ber hi kan buaipui an ni a. An ni lah an luhlul zia leh an tih lohna lamah chuan an ngên zia keimah ngei hian ka hria a, an rilru an thlâk mai mai lahin ka ring heklo.



Doctor Timothy-a pawh ka biak phah hial, kan chhûngkaw inkar buai theihna tur lam lo ti tawh lo tûra ka tih khân min duhthu a la rawn sawi fan a nih kha. Doctor ve meuh si chuan keiai ṭha a hmuh hnem dâwn tehlul nen kei kher engvanga heti taka min bawh zui mai nge a nih ka hre hauh lo.




Bialpa nghet ka nei tih a hre chung pawhin a beidawn dâwn loh thu min la hrilh ve ṭang ṭang a nih kha, u Rinpuia che vêl chu ka en renga, chutih rual in khaw chhûng lamah chuan thingzai khâwl a ri vuai vuai reng bawk.



Kan bul leh sir vêlah chuan sava an chiar nak naka, khaw chhûng hnaih tê mah nise sava an la tam viaua, an veh ngai vak lo a nih ka ring.



“I ek thiam em?” u Rinpuia rawn phei chuan a rawn ti a, ka melh haw mai “Aih, mahse khawi maw mi ek ah chuan ka hmu ṭhin, ka lo ti ve chhin ang” tiin hrei chu ka ban zuia, a ni pawhin min dang bik lo.




“Fimkhur la, a hlauhawm a nia. I in tipalh hlauh ange” a rawn tihchuan ka bu ve nghauh nghauh a, a thing fawm zînga lian ṭha nelh nawlh chu la in ka dah rem te te a, chutah hrei chu ka lu chung lamah khai chho in kan ek chu ka eh ṭhelh a, a sir lam chu hêk hlawkin ka hrei ha chu a thlâwk chhuak zuia.



U Rinpuia chu a awm sawn deuh dâwr bawk. Inthlahrung zeta ka en lai chuan “Khawi, keimah in ka lo ti ang. I ngal zâwk i ek ang tih hlauhawm chuan, lo ṭhu rawh. Ka tih dân hi ngun takin en ang che, ngil taka tin thiam a ngai a nia, khatianga i kut i dah kawi sa chuan i ek dik thei lovang,keimah te min ek tellova kan vânnei ” tiin amah chuan a ek zuia.




A ni erawh a vawikhat chehah thing chu a rawn khi nghal phak mai. A ek dik êm êm zuia, mipa mah nise keiai chuan a zei fe zâwk, kei erawh ram lam hna thawk ngailo ka ni bawk nên thiam neilo in engkim ka zir chawp vek a ngai a nih ber hi maw.



Min phût tawh hauh lovin a mah chuan a ek zung zunga, rei eh pawh a ngailo. Ka phûr kham tur khawp chu a ek zo thuaia, vawikhatah ka phurh zawh theih pawh ka ringlo.



“I van chak em em, kha tui hi in rawh. Thiam ka nei ve siloa, min zirtir zêl mai ka ngai a nih hi, hei vâng a nia ka vah chhuah duh mai mai loh. Helama in thil tih ṭhin tam zâwk ka thiam ve silo, a châng chuan a hrehawm, i nu leh i pa pheiin ka hnathawk hi min hmu se min iai phah hrim hrim” ka ti chu nui hakin ka lu ah chuan a rawn tuai zauha.




“Iai lah lo ve, lehkha i thiam thung a lawm. Mi tin hian tih ngun leh tih ngailoh kan neia, chumi avânga in sel chiam tur pawh ani love” a ti dap dapa. “Le! Thing hi ka thawn sak ang che anga, a phurh tal chu i thiam ang chu tiraw?” tiin a nui deuh suka, a va han sual thiam tak.




“Thiam thiam thiam, thawn zung zung mai teh. Min nuih hauh suh aw, nakinah chuan keimahin ka thawn ang” ti ve hmakin ka tûm bûr a, a nui hawk hawk mai.



“Lo titau lo la aw, ka tih dân hi ngun deuhin lo en la i thiam vat mai ang”tiin amah zawk chuan thing chu a thawn mual muala, ka nuih a za ru tlat. Hmeichhe dang ang chu ni ila keimahin ka thawn thei mai tur, mahsela ka thiam miau si loa, mipa zâwkin thing a thawn hmuh chuan a inhmeh chiah lo a ni.




Ka lo nuih pût pût lai chuan a rawn hawi thuta, a mit a chuar nghâl nung mai. “Lo nui lo khân ngun deuhin en la, kan kal leh chuan ka thawn tawh dâwn hauh lo a nia” tiin a thawn zui leha, êm khat erawhin min thawn sak duhlo “A rit i ti lutuk ang” zuk ti tlata.



Keipawhin ka hnial duhlo, rit ka la khât sia ka lu a na leh ang tih ka hlau. Êm chu min chelh sakin keipawh chuan ka phur zuia, a ni pawh thing tuai tê deuh chu a pu haw ve bawk.



Khaw chhûng lam pan chuan kan in zui leh hnak hnaka, ka ṭawng leh par par tawh. Ka thingphurh a rit lo bawka phurh a hrehawm hauhlo “Pate, thing in phur elo? Kan lo tel ve, a u hmêlṭha. Patea hi nei zung zung rawh aw, anu te pawhin i patea leh i u hmêlṭha-i an innei vat dawn a tia, ka phûr tawh lutuk. Patea chu mi pawhin a vânnei an inhmeh si an ti zêl a nia aw” an khua ka kal tirhah rawn lêng ve, u Rinpuia u fapa chu kan tâwk hlawla.




A thusawi chuan min ti lâi lek lek mai, engmah sawi lêm lovin u Rinpuia chu ka melh zawka. A ni lah a nuihza insûm chu ka hmu nghal “Um kan innei vat tûrah ngai ang, lo tel rih lo mai rawh aw.” tiin a lu ah chuan a tuai sak zauha, ni a sa bawk nên keipawh ka thlân a luang zaih zaiha.


Ka in luah kan thlenga, tuala ka in keuh rual chuan ka ṭhu nghâl hnawk mai. A ni pawh a thing put chu dahin ka bulah a rawn ṭhu thla a, ka sam ka hmai zar tu chu rawn hui kiangin ka bengah chuan min zeh saka, ka lo nuih seih ringawt.



Tûnah chuan kum khat dâwn lai kan inzui ve tawha, a mahah sawisêl tur lai ka la hrelo. A ze dam dup reng te, a thinrim lai pawha ṭawngkam vina min hau ngai miah lo te hian mipa zaidam tak a ni tih an tichiang in ka hria.



A ma sawi dân ang takin mipa zei leh kut hlei tak, ṭawngkam thiam em em a ni lêm lo. Keimah ngei pawhin a châng chuan zeilo tih rûk châng ka ngah mai, mahse a zia ka hre chiang a. Pasal atâna ka duh ber a ni thung si.




Tuite in in a fawm sa la tur chuan kan kal zui leha, a hmun kan thlen chuan a dai nuam bawk nên kan ṭhu châwl leh riha, ani erawh kan bul vêl hnim chu a hnawk bawk nên a sam kurh kurh a, a bungbu kût bawk nên a mawng ka zuzi châk lutuk chu in sum zo lo in ka veh dân dân a, chutah ka kut chu tizum vek vawkin a mawngah chuan ka sawh ta auha.



A phu nasa lutuk chu a ding mar awt in boruak chu a dep auh mai, ka nuih nghâl uar uara. A nilah a mak ti lutuk chu a ngaihna hrelo tih hriat tak hian min ena, chu chuan ka nuih a tiza deuh deuh lehnghâl, kâwk meuhin mittui tla phung hian ka nuiha.



“Nang tê reuh” tiin min rawn man thuta, min chawi lâwp mai. Au ṭhat ṭhatin ka la nui uar uara, a mengphawk lutuk mawlh kha ngaihtuahin ka nuih chu aza zual deuh deuh lehnghâl.



Leiah chuan min bawh rawkin ka chungah a bawk rana, kei erawh ka la nui hak hak thung. “I nghal hle mai, i nghal bawka ka nghal ka chhuah ve dâwn a nia aw” a tihchuan a ngaihna hrelo tak chuan ka ena.




A rawn la nui zui vur vur lehnghâl “Ka tlâwm, ka tlâwm, engmah ti miah suh” tiin tâl chhuah tumin ka beia, ka thei ṭhak lo. Nui ar ar chuan a âwmah chuan ka nam ve ṭâng ṭânga, 


Ka hmuiah a rawn fawh chuan ka tâwp data, zawi muang leh dam raiha chêt la in a insiam rema, keipawh chuan ka hnar duh bîk lem lo. Ka thiam ang ang chuan chhâng lêt ve zêlin a samah chuan ka ṭhâm sak nak naka.



Hnuailam chuan min nawr na salhin a duhthawh tulh tulha, ka la dang lutuk duh lo. A chhan pawh a insûm theia ka rin vâng a ni pakhat, mahsela a duhthawh tâk telh telhah chuan awm sawn tumin ka nama, a nilahin a phallo. A ngaihtuahna a fim tawh hauh lo tih hriat takin a kut a hlei ta hle bawk.



“U Rinpui duhtâwk ang” dik tak chuan ka mamawh lo bik a ni rêng rêng lo, atâna in pêk mai duh châng te pawh ka ngah, mahsela tûn thleng ka lo vawn theih ka thianghlimna hlut zia ka hria a, insûm hrâm hrâm hi ka tih tur niin ka ngai bawk.



“U Rinpui, in sum hrâm teh. In ngaihtuah harh rawh, hetiang chu a ṭha lo, kan inneih hma chu kan tih kha” tiin a mi fawhna ata chu ka awmsawna, chiang takin ka melh bawk. A ni erawh a la pângngai hauh lo “Min hmangaih a ni lo'm ni?” a tih chuan ka bu nghata.



“A nih chuan min dang suh” ti a min fawh leh mai a tum chu ka thle sawna “Kan sawi tawh kha, kan inneih hma chuan nangpawhin ka insûm ang tiin min tiam a ni lo'm ni? Min hmangaih chuan i insûm thei tur a ni, a ṭha lo. A hun hma in kan che sual theilo, dân khatna ngeia min neih i tum a ni lo'm ni? Insûm hrâm hrâm rawh” tiin a hmaiah chuan ka chûl saka.




Rawn thaw hakin a mit a chhing vang vanga, a thinrim mai ang tih erawh ka hlau hle thung. Chutah rawn meng chhuak ruai ruaiin min delh hnawka “Sual in min va hneh teuh ve le, i ti dik e. Ka tân ngeia neih tlâk lohah ka va siam teuh che ve, nang tê reuh hi i in ngaihtuah fim kar reng mai, min mamawh lo angah te hian ka ngai rum rum tawh” tiin ka chungah chuan ala bawk ta renga.




“I ngaihtuahna mai mai a nih chu, ka mamawh lo bik hauh lo che. Mahsela tûnah che sual ringawt ila ka tâna a nghawng tur min ngaihtuah pui la, ka nu leh pa in min ring em em a, helaia ka rawn kal dawn pawh khân an thu min chah nasat ber a ni a sin. Hmeichhe zahawmna chu kan thianghlimna hi a ni a, a chân ta erawh ka dem chuang lo, an hmangaih lakah an in phala, an hmangaih tân ui an neilo a nimai. Chutih rual erawhin kei erawhin ka hmangaihna che avângin insûm hrâm hrâm ka duh thung, i rilru ka hre lova, kan innei thei kher a ngem pawh ka hre hek lo. Mipa chu induhtawkna in ngahin in theih tawh hmeichhia hmuhsit chîng in awm bawk si a” tiin ka ngawi data.




A ni erawh engmah sawilo in ka chunga bawk chuan a thaw hle hle ringawt “Mipa tam tak hi chuan hmeichhia ten an hmangaihna hma chhuanin an nawr luia, hmeichhia pawhin an hmangaih avângin an lakah an in phala, an rin miau avângin ui an neilo. Chu chu mipa lerh leh hmangaihna hre thiam lo chuan an nawr luih avânga in phal hmeichhia hmusitin an ti mualphoa, mi karah in sawitheih nân an hmang ṭhin, chutiang mi chu i ni ve dâwn lo tih erawh ka hria. Mahse kan insûm theihna hi kan pahnih tân zâwk ani” tiin ka sawi leh dap dapa.




A rawn tho chhuak ruai ruaia, ka chalah chuan a rawn fâwp zauh mai. “Insum hi a har ṭhin a ni e, ni e ka lakah i in phal zia ka hria e, keimah zâwk hi ka lo dik lo hman ṭhin a, ni e mipa ṭhenkhat mipa ti a chhiar tlâk loh hi an tam viau rêng a ni. Hmangaihtu in phalna hrelo in kan theihhnu te lakah lal hrawtin kan chhiah hlawh anga ngai hi kan tam a sin, helaiah ngei pawh an awm. An hmangaih avânga in phal hmeichhia ti mualpho leh duh hi an tam a sin, an duh rêng avâng leh an lep lerh vâng ni miah loa thianghlim lo te hi keichuan ka dem hauh lo a nia, hmangaih loh tur an hmangaih avâng leh an rin a vângin an tawrh phah a ni zâwk” tiin a rawn sawi ve a.



Ka nui sak mai “Ni e, nang chuan min hmangaiha, keipawhin ka hmangaih bawk che. Min nawr lui ngai dâwn lo tih ka hria, chutih rual erawhin chutiang mipa hmangaihtu hmangaihna tih mualpho sak tu ang chu ni ve ngai lo turin ka duh che, i tân chuan engpawh ka huam ka tih kha, mahse chûng zawng zawng chu nupui leh neitu ka nih kim hunah ka hlân ang che” tiin a kut chu ka hûm sak vang vanga.




Ṭhu chhuakin ka sama hnah kaite chu min thensak mawlh mawlha, ka thawmhnaw bal kai lai chu keiin ka thian ve bawk. Miin min ngaih dik loh theihna tur a awm ka tum hauh lo, thingtlângah phei chuan vawikhat hmingchhiatna tawh chuan khaw pumin an hre nghal zel bawk si.




Ka thiam ang tâwk chuan thing chu thawn ve in u Rinpuia lah chu nui ring ngam lo in a nuih insûm chu ka hre leh ṭhin. Ni e, ka thawn nalh lo ve bawk êm a ni, a hê hu te hian ka hria, mahse ka thiam dân chhun ni ve miau hek.



In chelh tirin ka phur zuia, ka ding chhuak chiah chu min nuih hawk hawk mai. “Ka hmeichhe thing thawn hmuh tawh zawng zawngah i la thiam ber” a ti erawh lâwm lo zet hian ka ena, ka vawikhat thawnna tih a hre ve renga, min nuih leh kher chu ka huat tâwk a tling ve em em ringawt.



Muangchang chuan in zui haw leh bek bekin vanlam chu ka en vang vanga “Ruah a sur dâwn a nih hi, a van peih awm loh tak. Haw vat ang, min nan hman hlauh a nge” tiin keimah zâwk chu ka kal nghal thuai thuaia,  chutih rual erawhin ruah a rawn sur tur erawh thlai tân chuan a lawmawm viauin ka ring.


Rin ang ngeiin in kan thlen hnuah ruah chu a rawn tla ṭan titiha, u Rinpuia erawh haw a tum lo nge ṭhutthlengah chuan ṭhu in thingpui a ina. A mit a chhing vung vung mai, eng tak chu ngaihtuah ang maw? Ka va barakhaih leh thut dâwn maw ni.




Ka chhang lei sa vêl chu phawrhin ka va chhawp saka, “Lo ṭhu ve rawh, che kual reng suh. Ruah a sur dâwn hi awm hle hle hun” tiin a bulah chuan min pawt ṭhu a, keipawh chuan hnial lovin chhang pakhat chu la in ka keih nghal hmaiha,  “A hun lo hle mai, ram vah ka tum a sin le aw” tiin pâwnlam chu a thlîr vung vunga.



“A ṭul lo, chhuak reng reng suh ang che. Khaw chhe hnuaiah phei chuan chetsual te a hlauhawm, lei min leh Sabereka khuangkaih te a awm thei. Ka ngaih tih ṭhat loh i duhte a nih loh chuan inah awm ang che” tiin ka lo sawi nghal zung zunga.



“Ka nupui i ang tawh reuh lutuk” thutak lai laia a rawn ti chu ka nui hak mai, rawn uan thut a hmanga. A mah nên hian a inhmeh lo ka ti hi ka hau leh ṭhin, mipa funny tak hian kei min hip ngai miahlo, thawnthu ka ngaihthlâk tam vâng nge. Cool ruih mai, chêt ze dam dup, ṭawng tam lo leh mize nghet cherh chawrh hi ka duhzâwng an ni.



Bâkah thawnthuah pawh hian a tam zâwk chuan ṭawng thei deuh deuh hi thawnthu a nihna angin nuih a tiza tiin an uar viaua, mahsela kan thawnthu ngaihthlâk mizia hi tam tak chuan kan zira, an ṭawngkam chenin. Ṭawng thei pui pui kan ngaihthlâk a, kan nuih pui vak vak hi a takah hmang chhuak chiah ila mi thin kan tirim daih thei tih keimah ngei pawhin ka fiah tawh kha maw.




Mi ṭawngkam mawilo kan lâwm em ema, a taka kan hman chhuah erawhin midangten fiamthuah an lo ngai ve tawh lova, chu chuan inhnialna leh midang rilru natna a siam ṭhin. Chuvâng nge maw ni keimah pawh hian pasalṭha lam hi ka ngaithla nasa zâwk, an nunah hian en tawn tur tam tak ka hmu in ka ngaisang.



Hmeichhia e tilo hian love story, romantic comedy an tih lam pang ai chuan pasalṭha thawnthu hian min hneh zâwk, ka chhûngte mak min tihna pawh a ni. Mahse keichu pasalṭha hmêlṭha leh ze zawi em em, mitmeng pa hrak mai an sawi ṭhin hi vei an nâ ka ti.



A tak takah phei chuan thawnthu ang hian bialpa ṭawng thei lutuk, mi hnial dang hnehsawh leh ṭawngkam thiam em em hi nei ila chuan kan nih pui reng peihin ka ring lo. Mipa ṭawng thei lutuk kan ti leh tho tho ang, kan hlau zâwk hial in ka ring.


“I nupui chu ka la ni dâwn a lawm, nakinah phei chuan ee min ngam miahlo ang. Nupui sual ka nimai, mo sual silo pasal chungah erawh ka hawi valh valh mai ang” tiin ka fiam lêt zauh zauha.




“Chutiang a chi dâwn em ni? Ka nupui ka ngam loh che chuan miin engtin nge min sawi ang? Thaibawih ka ni mai dawn a sin” a ti chu ka nui hak haka.



“Pawi i ti deuh em ni pa a? Ka pasal i ni tawh zâwk a lawm, thaibawih kan awm ngai nem le? Chhungkaw ṭang rual kan ni zâwk tiin hla pawhin a lo sawi kha, i fate i awi dûrh dûrh zêl ang chu, kei in rawng ka bawl anga. Nang talin kan fate i kîl kawih lohin, tak takah ka fiam che a nih kha, mosual leh pasalte thuhnuaia dah tum hmeichhia chu ka ni bik lo ania, inchhûng khura hmeichhia in Lalna a channa hmunah chhûngkua an buai ṭhin” tiin rawng bawl tum chuan ka che zui sat sata.




Ruah lah chu a la sur char char a, bân reng reng a tum lo. U Rinpuia lah a lâwm zâwk emaw ni, bawp khawkherh hian ṭhu in a ke hmawr chu a then lauh lauha, a awmdân chuan ka nuih a tiza tlat.


“Nu i rawng min bâwl kep la aw, i pasal hi min lo nghilh mai mai ange” a rawn ti leh dût dût mai “Enge i hriata? I tho â em ni? I nghal lutuk” ka lo ti hlak hlak chu a rawn nui deuh hawk mai.



“Ka nupui ka be mai ania, nghal lam pawh a nilo. I hmêl te hi ka hmu ṭha sit set lutuk, ka hmangaihna che hi sawifiah dâwn ila, vâna arsi awm zât kan hre lo ang leh kan sawifiah thiam loh ang mai hian ka sawi chhuak thiam hauh lo ang, mahse nang hi chu ka tâna ruat bik liau liau i ni” a rawn ti leh chu ka tihngaihna hre tawh lo chuan ka bân ka phar hluai ringawt.



Hetiang thu rawn sawi fuk fuk hi a chîng thut zela, keilahin ka thiam ve bawk silo. A châng phei chuan ka lâi awm ngaihna hrelo che buai kual vêl hi a lâwm nge, min tih luih hi nuam a ti êm êm zêl. 


“Kei thingtlângpa mai mai, hna neilo leh thawh chhuah ṭha neilo pawh min pawm duhtu hmeichhia ka tawng che hi khawvêla mipa vânnei ber ka ni. Mipa laktlak loh lutuk ka ni ang tih erawh ka hlau ṭhin, mahse hei erawh mipa ka nihna ang ngeiin ka tiam ang che. Ka vênhimna leh ka thlazâr hnuaiah him tak leh thlamuang taka i awm theih nân theih tâwp ka chhuah anga, i tâna pasal ṭha ber ka nih theih nân ka theihna zawng zawng ka hlân bawk ang. Sum leh pai ah erawh chuan chhuan tur ka nei lovin hausakna ka tiam thei lo chea, mahse ka neih chhun zawng zawng hi i tân ka huam tih hre reng rawh, chu chu mipa ka nihna angin ka tiam che a nih chu. Bumna nilovin rinawmna ka tiam ang che a, a der nilo in a tak ngei thil ka hmuh tir ang che, i mittui ti tla tu mipa nih loh ka tum tlat ang” tiin ka hnunglam aṭang chuan min rawn kuaha.



Ka ngawi kar mai, ni e, tûn angah mipa laktlak loh leh hmeichhe thinlung tih natsaka kalsan chîng tam tak an awma. Chutiang chu a nih ve loh hrâm ka beisei bawk.


“Ka ring ang che, ka hmangaih che a keipawhin hmeichhia ka nihna angin i rin loh tur leh i thintirima, i thik zâwnga awm turin ke ka pen ngai lovang. Rinawmna ka hlan rual che in hmangaihna ka hlân ang che a, i kut ka vawn ang chiah hian ka thlah mai mai lovang che, ka lâwm e” tiin ka nuih sen sena.




Ka nu leh pa hian he mipa hi han hmu ve chiah se sawisêlna tur an hmu bikin ka ring lo, an hrechiang lova. A hmêl leh mizia pawh an la hmu in an hre hek lo, kuthnathawk mi mai mai an tih hian engtiang chiahin nge a beih nasata, a thawhrim tih an hriatpui hauh lova an sel mai mai hi ka tha a nat pui tlat, he mipa ang hi khawvêlah an tam hauh lovang.
“Awi ana hi ka ti emai” ka kâwng dawm chuan ka eu al ala, u Rinpuia chu a la rawn nui huk zui. “Khawi maw mu teh, ka lo ti dam ang che” tiin ṭhutthleng lam chu min pan puia, ka hnial peihlo. Ka kâwng hi a na tak tak.



Ṭhutthlengah chuan bawkkhupa mu in ka hnung zângah chuan min chum sak dat data, ka nuam nghal suai suai mai, rawng ka bâwl zo tawh bawka. Tih tur dang awm tawh hek lo, ngaihtuah tur dang ka nei lo bawk nên ka mit ka chhing diar diara.




“A zia deuh em?” a tihchuan ka bu nghauh nghauh mai, chutia kan lo in buaipui lai chuan pâwn lamah thâwm a rawn awma “Aiah! Awi ka nu, ka mawng a hîk vek, a thlêr vekin ka hria” tih ri rawn ri chûl kârah “Ana, ka tilmu a keh dâwn Laldampui tho vat rawh, awi a chhe zo vek anga” tihri in a rawn zui bawk.



U Rinpuia nên chuan rang zetin kan tlân chhuaka, kawmchhak lam kan en chu ka in panna kawng chhuk laiah chuan Sawma te ho lo awmin Mama leh Faka an lo tlua, an tlûk dân lah chu ani nuaih mai.


“Laldampui tho zung zung rawh ka tihchu, awi ka nu ka kap a chhia” Faka lah chu a au nasa tawh mai si. Nuihza lutuk chuan ka ena, ka nui khûr dawt dawt mai, puih lam pawh rilru ah a lang theilo; u Rinpuia chu ruahsur hnuaiah chuan kal hmiahin a han puia, Sawma leh Thantea lah chuan kaih thawh na châng pawh an hrelo, an lo nuih char char mai.



 “Ka khuate hi a sik dâwnin ka hria, i kalna en ve ta che. Engvangin nge min rawn delh kher, ka chi thlahna zawng zawng i ti chhe zo, i hria em? Ana lutuk” tiin Faka chu ala kûn ngawih ngawiha, a na viau a nih ka ring. Ruahsur hnuaiah awm ê tilo chuan a hmai a sen ṭûn a, a khawngaihthlak zâwk. 




Mipa hi chu an sahuatna lai hi a hriat khawpa, an sawi dânah hmeichhe nau vei ang vêl an tih kha. Nau pawh ka la vei ve lo nângin ka ring thiam ve ruak mai, u Rinpuia chu a rawn lêt leh thuaia.



“Enge in rawn tih dâwn? Tun angahte in rawn lêng ngai silo, enge tih in tum?” ka tihchuan min chhâng mai lo, rawn chhukin an in beng fai pah paha, mahsela an berh vek tawh nên an fai tak tak chuan ka ring lo.



“Engmah, chaw kan rawn ei dawn mawle, inah chawhmeh a tui lo thei lutuk. Bâkah i rawngbawl kan ei châk a, kan rawn kal a nih hi, min hau hauh suh, huh pawh huamin kan rawn kal a nih hi” Sawma chuan a ti zung zunga, lo hauh chi pawh an nilo. An in sawi khalh nasa emai.



“A dik chiah, maian ringawt kan hmeha, ka hne tawh lutuk. Maian lo deuhte kan duh, taka kha chhawhchhi ka rawn ru, keimahni in kan buai pui nghâl mai ang” tiin tap lam an pana, thirbel chhuangin  chhawhchhi chu an chawk nghâl a.



Ka buaipui ngai lo nên tihdan vak ka hreloa, an mahniin an siam peih ro ro chuan va chuh kher ka tum lo. U Rinpuia bulah chuan Faka chu ṭhu in a la ner nasa mai, a kap chu ala hup renga, Mama chuan a delh nat sak viau a nih ka ring.



“Ka khuate hi a sik dâwn in ka hria, Laldampuia vang vek a ni” tiin a ṭhen chak chaka. Ka khawngaih viau mai “Faka lo mu mai rawh, enkawl dân vak a awm hmêl siloh” tiin ka bia a, a ni pawh a mu nghal hnawk mai.



“Keimah ringawt min puh hauh suh, keipawh ka mawng vun zawng zawng a hîk a nih ber hi. Ka ṭhu ngam lo tih te hi i hria em? In puh thei pawh kan awm lo, Hmingeki kawmchhak kawng nal lutuk vâng vek” tiin keimah chu min rawn la puh lêt daih zuia.



A va han phakar tak, keiin thiamlohna ka neiloa, an rawn tawlh thlu ang tih ka hre bîk tawp silo. “Phun phun suh u, in kalna en ula chuan in tawlh thlu miah lovang, ka in kawng chhiat vâng pawh a nih loh kha, rawn tawlh thlu rawh u ka ti hleinem, chaw ei lah hi sâwm pawh in ngailo. In duh hun hunah in rawn ei mai” tiin pâwn lam chu ka thlira.




Naupang ho chu ka in piah kawrah chuan ruah sur avânga hawk luang ah chuan an lo chêng nasa mai, an thawmhnaw chu a bal eng veka. An chhungte'n an hmuh hunah chuan an hau nasa viauin ka ring, naupang tih tâkah ruah do vel te chu nuam an ti hle tih a hriat.




“Duh duh hunah kan rawn ei lohin kan duh loh hunah a ei theih hleinem. Duh loh hunah chuan engmah a ei theih loh, kan duh hun a ngai, Mama leh Faka kha chu engmah an ei theih pawh ka ringlo, an thi lo chauh a nih kha” tiin an nuih leh haka.



An ni pahnih erawh an tûm kawh nasa mai, u Rinpuia nêna kan boruak a rawn vai bo leh vek tawh. Hêng ho an awm tawh hi chuan induat leh ṭha deuha in biak theih hek loh le, an bengchheng ropui sia, ngawih tawp a ngai.



“Chaw ka lo chhum belh ange, rawn sawi sa ta che u, ka bâwl zo vek tawh lehnghâl. Chaw in rawn ei dawn chuan rawn sawi zêl rawh u” tiin ka cooker pakhat zawk chuan chaw chu ka chhuang leha, an ni erawh chhawhchhi chu ka rawt thleng neih chhunah chuan an denga.




Faka erawh a che peih ngang lo aniang a la mu reng mai, a na viau a nih ka ring. Mama pawh a si leh vung vung ṭhin “Hming, kekawr hâk hawh tur i nei em? A nih loh pawhin puan ro tal min lo pe teh, ka mawng hi a thip vin tûk tawh. Ka tuar thei tawhlo, a sahal huam huam bawk si” a rawn ti ta ngeia.




Nui hak hakin ka room-ah lût chuan puan ro chu ka va pe a, ka kekawr ah hâk tâwk a nei dâwn lo chiang lutuk. A ni pawh chuan lo la vatin a kekawr vêl chu a phelh zuia “Faka i zia awm deuh em? Nge a la na viau nge?” ti a ka zawh chuan a rawn meng zawka.




“A zia ṭan e, Mama vâng vek kha a lawm, a rah mai duhtâwk lo vin a rawn rap hrual khera. A tirah phei kha chuan a puak dawn te hian ka hria a, khatianga na tih pawh kha ka la neilo, ka thi dâwn hialin ka hria” a thusawi avâng chuan u Rinpuia pawh a lo nui pâwt pâwt mai.



“Ruah sur lai kherin in rawl kala, a fuh lo a lawm. Ruah lah a rawn tam nghal huk nên lei chung lâng chu a huh hneh viau ang, taka ṭiau ah kal ila kan tia. In peih em? Fur a in ṭan tak tak hma in riak lût ila” ka tihchuan an ngawi rauh rauh hlawma.




“A nuam viau ang chu, naktûkah Pathian zara dama kan awm chuan riak lût ila a ṭha ang. Hei ruah hi a sur leh ka ring tawh rihlo, hetiang hunah hian sangha man an awl zual, i ṭhiannu kha lo sâwm la. Hna ṭul tak tak hma hian kal ila animai alawm, mi hriat tam hma a tih hi a ṭha, phai leilet nei thlamah riak ila a ṭha mai, a remchâng zâwk” tiin an lo phur phiana.



Keipawh ka thaw huai mai, hnim an ṭhang chak si a, kan kal vat loh chuan nakinah hnuh pui la in an buai dâwn chauh bawk nên tûna an dinhmun ṭhat lai hi chuh angai reng a ni, keimah tak pawh ka inah in entir an awm ngai lova, damlo an awm chuan keimah zâwkin ka pan tawp zel. 




Bâkah khaw mite ka hriatchian theih phaha, a awlsam phian zâwk. “A nih chuan insiam sa a ngai dâwn a nih chu, ka phûr tawh lutuk. Sangha hâng tui tak mai ka hâwp châk, Chakai te pawh, an awm ang tiraw?” u Rinpuia chu ka en leh ha a.




A ni pawh a lo bu nghat mai, a ṭhiante an awm tâkah chuan a ṭawng duh leh vak tawhlo. Tinge mi bula a awm hian a ṭawng tlêm em em mai le? Mahsela ṭawng tam se chuan ka duh leh chuang miah lo vang, mi kâra ṭawng tam lutuk chu pawi sawi palh a awla, buaina a chhuak ṭhin.



Rual pâwl tam hi a ṭhat rualin ṭhenkhat chu mi rêl hmang leh sawichhiat hmang tak tak an ni a, an bula awm reng chuan a zawm loh theih siloha, chu chuan kan hmêlma nisa lo pawh hmelmaah a siam ṭhin. Tin, kan bula midang rêl leh sawichhe char char tute hi an sawichhiat a te bulah chuan a rêl lo tu leh a sawichhe lo tu an lo ni leh daiha, min puh lêt hlauh chîng an awm ṭhin. Hetiang mite hi ka hlauh ber an ni.




Tam tak chuan kan bula an awm laiin min fak hluak hluaka, kan fel zia leh ṭhat zia vêl min hrilh âwl lo bawk. Mahse midang bulah an va awm hian khâng an mi fakna letling thawk khân min rêl leh thei si, ṭhenkhat lah mahni rawn sawichhe hauh lo pawh phone aṭang pawhin kan sawi chhia in kan rêl bawih bawiha, kan ngaihsan zâwng te kan faka, kan ngaihsân zâwng ten an huat chu an ṭha in an dik rêng em pawh hrelo in kan hua in an chanchin hre her âwm angin kan sawichhe leh vak vak thei lai hi mihring kan hlauhawmna ber a niin ka hria.





Keimahni min rawn bei miahlo, kan milâr ngaihsan te avâng ringawt pawhin midang kan va hua a, kan in rêl nghal bawrh bawrh ngam ṭhin te hi Mizo te kan huaisenna a ni a, kan huaisen dân erawhin ram ropui thleng lovin ṭul lovah hmêlma min siam ṭeuh zâwk ṭhin.



Chuvang chuan keipawh ṭhian ka kâwm tam vak ngailo, hmeichhia phei chu sawisêl tur leh rêl tur kan hre thei bawk si a. In hmuh thiam loh nikhûaah ṭhiante thuruk zawng zawng phawrh sak duh ṭhian kan neih ngat phei chuan kan tân thil hlauhawm ber a ni tawh ṭhin.




“Le, chaw ei kan hman e. Nu ber leh pa ber khân ro han rêl ula, keini in fate hi chu kan lo awm mai mai ang” tiin Sawma te chu an rawn ṭhu thaka. Chaw ei siam erawh an tum tawh ṭhak lo tih a hriat, an duh duh hunah chaw an rawn eia, keipawhin huatah pawh ka la ngailo, ka ṭhian neih chhunte an ni a.



Mipa hi chu han in hauin han in bakkaih châng nei ṭhin mahse hmeichhia te anga in huat zui leh in biak duh loh ang te an nei ve lo, hei hi mipa te ropuina a niin ka hria. An insual hnu lawkah an inkâwm leha, in hauh avânga in rêl leh thuruk in puan sak ang te phei chu hmeichhia te angin an chîng ve ngailo, hei vangte pawh hian a niang, mipa kawm nuam tih zâwk châng ka ngah mai.




U Rinpuia chu rawn tho chhuakin kan pahnih chuan chaw ei chu kan siam dûn a, chaw ei lai te chuan Faka leh Mama chu an ṭhu ṭha ngam meuhlo. An ner leh sak sak ṭhin, pakhat a mawng a pilha, pakhat lah a kap a na bawk. An na a in ang lutuk chu a lehlamah erawh a nuihzatthlâk zâwk.



“Chaw eikhamah damdawi hnawih tur ka pe dawn che a nia Mama, Faka chu eng damdawi nge ṭha ang ka hre bik hauhlo, a nat dân a danglam emai” ka tihchuan Faka zâwk chu a rawn phun nghal hluk mai.



“Ka dam daih tawh, phuba ka la khawp ang. Khatianga kan rohlu ber in tihchhiatsak tum kha ka duh lo rêng rêng” tiin chaw chu a bar zui tawn tawna, keipawhin ka lo nuih hak mai.


Midang erawhin engmah an sawi tawh lêm lova, chaw chu a phai leh duak duak tawh mai. Ka inah chaw an rawn ei tawh chuan chaw ṭhing ka nei ngai hauh lo, a lâwmawm phian zel lehnghâl. 


Chaw an la ei thei tlâng bawka, chaw eikhawm pawh a nuam. “Ruah pawh a bâng ta , a nuam huai huai mai, ruah a rawn sur vak ang tih te pawh a hlauhawm a lawm, chutilo chu naktuka kan thil tum a tlawlh palh ang tih ka hlau” tiin pâwnlam chu ka pana.




“Thil tih tur hi i hre thei sia maw” Maman a rawn tihchuan ka nui haka “Hre ve bawk ang chu, tih tur hriat te chu hriat loh ai chuan a ṭha zâwk a lawm, Faka enge i an?” ka ti nghal zata.




“A reh tawh, tûnah chuan ka dam var var” a ti chu Sawma te ho chu an lo nui haka “Thi tur râka i han rak tak tak kha chu i thi tak tak dawn emaw tih tur a ni, i aw râwl lah hi a ring mai sia. Naktuk lui lama riah luh kan tum chuan haw hma ila insiam te pawh a ṭha e, kan nghakuai vêl pawh en dik a ngai” tiin an tho chhuak phak phaka.


“Kan current lah hi ruah sur dêk dêk se thi reng mai, thli tleh sela a thi bawk. Khawpui a rik hlek lahin a thi bawk, han zâwt chiang ila chu mi khua leh chumi khaw inkârah chuan a chhia an ti leh anga, kan khawram chhûngah hian a chhe ngailo, a chhiat lah hian a chhiatna ngai khawram hlir ah a chhe lehnghâl, hrui chhe chi vek hi an hmang nge, mi ram pawh ṭek tla leh thlipui tleh kârah an êng renga, Mizoram erawh ruah hmite pawh in a delh chat thei ang tih ang vêl a ni” tiin an chhuak paha.




Ka nui hak hak mai, thingtlâng lam phei hi chu current fur lai chuan an nei chhe ṭhin bawk nen an sawi chu a dik chiahin ka ring. Khawpuiah chuan a thih ve pawhin an siam nghal zung zunga, thingtlângah erawh kâr khat chuang te nghah angai a nia.



“Fimkhur ula in tawlhthlu leh ange, in au ring ropui si midang in ti phâwk lêk zo ang” tiin ka au zuia, an inhnial chho leh rap rap tawh mai.




“Fa lian pui pui nei ang vêl ka ni” ti a ka phun sap lai chuan u Rinpuia chuan min rawn ko dut duta “Nu i, lo lût tawh la. In pa hi ka khua a har a nia” a rawn tihchuan ka nui haka, a va han nghal tak.




“Tunlai hi enge i hriata? I inla zei riau mai, ka hlau deuh riau mai che” ka ti chu rawn ding chhuakin alamah min pawt nghâl dawrha, a âwmah ka va bei nghâl thlawp mai.



“Zei ve viau lo maw?” a rawn ti leh chu ka insûm thei tawh lo ka nui chhuak uar uara, ka nuih a za tak tak. A mah nên a inhmeh lo lutuk, a ni lah a thutak nasa mai si, chutia ka nuih chu lâwm loh hmêl deuh hian min ena. Chûng te chuan ka nuih an tiza deuh deuh.



“Min nuih tawh suh” a rawn ti tawi tûk mai, a mah lah a tum luau bawk nên hmêlṭha ka ti deuh deuh. A thinrim hmêl hi a pa ka ti tlat pek, bâkah a thinrim pawhin chunga ṭhenkhat anga kutthawh leh hmêl hmuh nuam lo lutuk a pu ngai hauhlo.



“Awi ka nuuuuu a za lutuk” tiin kûn hniamin ka nui khûr dawt dawta, ka nui ri ṭha thei tawhlo. Ka pum te chu ana urh tawh mai, min rawn chelhin “Nui tawh suh ka tihchu” a tûm len tawh êm avângin keipawh chu ka insûm zui ta thuaia.



Ka nuih erawh a la za viau thung, a kâwng dawm meuhin min en a “Ka thusawi ve pawh khatianga min nuih zêl dâwn chuan engmah ka sawi tawh lovang, i lakah ṭawngkam thiam zawng zawng ka hmang ve a min nuih ziah mai, a hma pawhin i nui ngun lutuk” lâwm lo aw lek lek chuan a rawn ti a.



    “Aw a nih ka nui tawh miah lovang, titaulo la, ka ngaih holam vâng che a ni miahlo ania. Nangmah ka en che hian i inhmeh lo êm a, chuvang chauh chu. Ka nuih tawh miah lovang che, nang chu ka hlimna ber i nia, ka lungngaih leh harsatna ka tawh châng pawha ka hriatchhuah hmasak ber i ni bawk. I engkim hi ka hlimpui avâng zâwkin i lakah thinlung tak takin ka nui ṭhin, chu chu hre reng rawh aw. I thusawi hi ka hlimpui ṭhin mai zawk, chuan ka lâwm em em bawk” tiin ṭhutthleng lamah chuan ka hruai phei leha.




“Ka lâwm chuang lo, ka ngawih reng leh min be rawh i tia, nangmah betu mipa ṭawngkam thiam deuh deuh i duh ka hlaua, ka theih tâwp ka chhuah ve em em a, min nuih hi ka duh lo rêng rêng, mipa ka nia. Chutih rual erawhin midangte anga hmeichhe bem leh an hawi her man zung zung chi ka ni ve lo, chuvang tak chuan ka theihtâwp ka chhuah in ka in ngaihtuah ve a, khatia min nuih uar uar zêl dâwn chuan engmah ka sawi tawh lovang” a ti nghat nghata.




Engmah ka sawi ngam mai lo, ka lo nuih kher kher chu ka inthlahrung zo vek, a âwma bei chung chuan ka ngawi kar ringawt.



“Ka tihpalh, ka nui tawh miah lo tak tak ang. Mahse i thusawi zawng zawng kha chu ka nuih miah lo che a nia aw, i awmdân kha i inhmeh lo lutuka, chuvang chiah chu” tiin ka bân ka phar hliaia.



A thaw huai mai “A pawilo, engtin nge ka tihhlim ang che a? Engtin nge i duhzâwng ka tih ang tiin ka ngaihtuah fo a, keimah avânga i hlim a nih chuan ka thinrim tak tak lo a nia. Keimah avâng chauh hian hlim la ka duha, mipa dang vânga nui tur in ka duh lo che, i nui a nih chuan keimah avângin nui la, i ṭap a nih pawhin keimah vâng tho in ṭap turin ka duh che. Mahse i ṭah tak tak erawh ka phallo, mipa dang vâng phei chuan ṭap turin ka duh hauh lo che a nia, mipa dang vânga i mittui a tla a nih vaih chuan ka lâwm hauh lovang” ti dap dapin ka hnungah chuan a chûl hauh hauha.



“I thikthu a chhe theilo emaw ka lo timai a sin” ni e, mipa thik hi a nei ngai miahlova. Khawmpui lai kha a chhe deuh chu animai, tûnah phei chuan mipa be ve pawh ni ila a thik ngaill hi ka ngaihtuah lo thei bik lo.



“Ka thik lo a ni hleinem, ka ta i la ni pumhlum lova, ka nupui i nih hunah chuan ka khap ngei ang che. Tûnah erawh ka ta i la nilo va, tupawhin an be thiang che a lawm, hauh ṭung che ka duh lova, ka laka i lâwm lohna tur thil phei chu siam ka duh lo. Kan innei kher lo theia, mipa chuan an be thiang che a lawm, chunga lo hauh nghâl bur thei tur che in i lakah thuneihna ka la nei hauh lo. Ka hauh nat lutuk che chuan midangin an thlir dân che pawh a dang thei, ka theih hnu anga an hriat palhna tur che a thusawi pawh ka hlau hle a sin” a tihchuan ka en haw mai.




Hepa hian min hmangaih ve tak tak niin ka hria, chu chuan min tihlim a ni. Ni e, ka lakah thu nei lutuk ṭawngkam te hmang fo sela keimah ngei pawhin ka hlat phah ngei ang, midangte min thlir dân tur thlengin a ngaihtuah a. Engmah a lutuk in a ti duh lo tih ka hre thiam ta chiah.



“Hre reng rawh, ka thik thu chu a chhe lutuk, mahsela ka nupui i nih hma chuan tu mipa pawh i be thei. Mahse kan in ngaizawng a nih erawh chuan tumah beiseina pe zâwng erawh chuan be lo turin ka duh che. Ka ring tâwk che ka tih kha, keilo mipa dang i duh ta a nih leh ṭha deuhin sawi la, ka inthiarfihlim mai ang. In kawp ai chuan a hnu hnung zâwk kha thlan hmak tur, a hmasa zâwk kha a pawimawh tawh lo tihna a nimai, duh dang kan neih theih chuan a hnu hmasa zâwk khân kan rilru a luah tawh lo a ni tlângpui” min kuah nghet sauha.




Sawi mai tur ka hrelo, a thusawi chu dik lo pakhat mah a awm lo. Ni e, ngaihzâwng nei renga midang bia a nih pui leh thei te hian an ngaihzâwng kha an hmangaih tak tak lo tih a hriata, kan hmangaih tak tak te lakah chuan kan nghetin phatsan tumna a awm ngailo, keimah ni ah ngaihtuahna an nat phallohna a awm tawh tlat ṭhin.



Ngaihzâwng kawp kual dun dun hi chu mi rilru le lo tâwp khâwk ah ka ngai, an ngaihzawng kha an duh tawh lo a nihchuan ṭha takin inṭhen puia, an duh zâwk lamah kal mai tur a nia. Ṭhenkhat hi chu ṭhen hlau, kawp hreh chuang silo, zak miah lova midang thinlung bum kual hmang hi an tam tawh lutuk tlat.



Ṭhen tak tak ngam silo, midang va bem kual leh dun dun ang te hi ka ngei ber an ni.


“I thusawi chu a dik a lâwm, mahse tumah beiseina ka pe ngai miah lo a nia aw. I rinhlelh turin tu mipa mah ka be ngailo, i duh chuan ka phone i check thei reng, ka huam zak a nia. I lakah thuruk neih ka duhlo” tiin ka hrilha, a nui ringawta.



“Ka ringhlel nem che, ka phone hi check ve kher i duh em?“ a tihchuan ka bu nghata, “Ka ring tho che a, mahse ka en hrim hrim dâwn. Khanu khân a lo be leh che em?” tiin a phone chu ka lâksaka, a lock ve ngai lêm lo. Hei ringawt pawh hian a inrin tâwk zia a ti langin ka hria.




A WhatsApp leh messenger vêl chu ka check mual muala, amahin a biak lêt chu an tlêm hle a, chupawh a chhûngte leh a ṭhiante tih ka hre chiang hle bawk. Chutih rual in hmeichhia zâwk in an biakna a tam ngang mai, tûnlaiah chuan a mipa in a biak hmasak kher ngai lova hmeichhia zâwkin biak hmasak hi a tam tawha, mak ka ti lêm lo.




Chûngte erawh u Rinpuia hian a chhâng lo hrim hrim, nui sakin a phone chu ka pe lêt a, bân phar hluai pah hian a malpui kham chuan ka mu nghâl ar ar bawk.



“Duati palai chu ka rawn tir tawh tak tak mai dawn a sin?” a rawn ti khauh chuan ka en chho ha a, a lo thutak êm avâng chuan chhân mai dân tur ka hre bik lo. 



“Ka kum a naupang zawk zawk tawh siloa, inpui luah tur ka nihna angin kan inchhûng ngeiah ka nu leh pa hian mo hmêl an hmu châk tawh si a, ka hmanhmawh riau tawh a nia” a tihchuan a dik ka ti bawk si.



Mahse tûnah tir ringawt dâwn sela ka nu leh pa rilru ka hre chiangin u Rinpuia te an lo ti zak hrep duh dâwn a ni tih ka hre bawk nên ka rilru a buai ngei mai.


“Ka hrelo le, mahse ka sawi kha u Rinpui nghâk deuh hlek ila, chumi chhûng chuan keipawh ka lo in buatsaih hman dâwn a. Bâkah ka nu leh pa chungchâng ka sawi i hriat kha, lo hmin ka tum phawt ang aw, neih ka duh loh vâng che a ni miah lo a nia” tiin a kut chu ka hûmsaka.



Thil a ngaih dik loh ka hlau takzet, ka nu leh pa hi hel tlat lo se chuan keipawhin inneih mai pawh pawi ka tilo. Rei lutuk in zui pawh hi buaina a tam duh an ti bawk si a, ka nu leh pa hian remti se keichuan ka hnial hauh lo.



Mahsela ka chungah thuneihna an la nei miaua, nu leh pa rem tihna thlapa neih chuan ka tân mai bâkah ka pasal nu leh pa te chena keimah ka zahawm theihna tur a ni ve miau a.



“Aw le, ka lo nawr mah mah che a niang. Nghah rei che erawh ka thei tawh dâwn hauh lo ania, inneih dâwn chuan inneih vat ka duha, a hma in khatiang kha ka lo tâwk tawha. Tûn ah chuan tawn nawn ka duh hauh lo a nia, nang nên chuan tumahin min pawh ṭhen ka duh hauh lo” tiin ka kut chu a rawn hmer lêt salha.



Keipawh ka ngaihdan chiah a ni, a nun hlui ka hria a. Rei tak a lo zui tawh leh a mi hriat chian em em in a bum a nih kha, keimah ah a hlauthâwng viau pawh hi a âwm tho mai. A hma anga tihsual leh kha a hlau tih pawh ka hria, mahsela keichuan ka tân a awm theih chhûng chuan phatsan ka tum lo.




A hnênah thu ka tiam tawha, hlen ngei ka tum bawk. Ka nu leh pa pawh ka biak tam phah hle, an ni erawhin Doctor Timothy an duhthu hlir an la sawi thung. Ka pa in min hauh phah hiala, kei erawh chuan u Rinpuia phatsan ka duhlo, tawrh a ṭul pawhin ka tuar mai aniang chu.



“Ka tiam a che, tumah in min ṭhen hauh lovang. Keimah aṭang chuan inṭhenna thu ka sawi ngai dâwn lo, nangmahin bul i ṭan te a nih loh chuan. Eng pawh chu nise chutiang lam chu sawi tawh lo teh ang, rilru a hah mai mai. Rilru hah chu thil tih a nuam theilo” ka tihchuan a ni pawh a bu nghata.



“Naktuk chu kan riah luh dâwn chuan engtin nge aw, mutbu a hran ṭheuh kan ken chuan kan in keng sêng dâwn em ni? Kan bâwr viau lo maw?” tiin ka ena, “Mutbu kan inṭawm mai ang chu, khaw lum lai a nia.  Lui kam phei chu a lum dâwna, mutbu ken tam angai lo vang, zankhat bâk kan riak nâng, phai khawlum chu bawl a awla, i thak sup sup palh ang” a tihchuan ka en ho a.




“Thak a vei theih maw?” ka la hre ngai hauh lo, ka zâwt lo thei lo. A rawn bu nghat nghata “Phai bawl an tia, taksa a bawl chhuak veka, i in hiat pilh tuar mai ang” a tikher erawhin ka nuih a tiza.



“Ka kal châk tho tho, ṭhianhoa hetiang tih ho te hi a nuam a lawm. Helamah hian bâkah ka la kal ngai lo hrim hrima, ṭiau pawh ka la hmulo, Mizoram luia hming thang pâwl te chu ka hmu ve châk a lawm, Myanmar lam ralah a ni nghala, ramdangah ka la kal silo, ṭiau kan kal chuan ram dangah ka kal a ni nghâl mai a lawm” ka ti chu a rawn nui hawk hawk mai.




“Tirawh insiam sa ang, ken tur vak ka hrelo a nia. Dâwrah zân ei tur leh chawhmeh tur pawh kan lâk sa a ngai ang chu, hetiang ringawt te chuan kan man ṭhat loh phei chuan chaw hmeh kan nei âwm tawp silo” tiin ka room lamah chuan kan lût zuia, puan sin tur pan te leh a phah tur vêl chu kan buaipuia, a mahin ka tum ang a ti erawh ka phal lo thung.




Puan ka ngah a, ka sin sêng chuang lo. Ruah chu a han duak tawha, thla a rawn êng kulh mai, tukverh aṭang chuan a rawn in kâp lût a, êng a awm lo bawk nên ka emergency light chhit bâk eng dang a awm meuh lova, a nuam ngei mai.



“Awi thla en mawi zia hi, tirawh pâwn aṭangin va thlir dun ang” tiin u Rinpuia chu ka kai chhuaka, ka nui var var bawk. A êng fiah bawka, tlâng leh ruam te chenin an lang paw châk a, fiah tak chu nilo mahse thing dingte pawh a hmuh theih hial mai.



“Thla mawi zia hi, mal tak chung pawhin a ên a ṭhulh ngai lova. Ni leh thla anga mal hi an awm kher lovang, mahse an pahnih tello chuan mihringte hi kan awm thei silo. Ni lo a kan awm theih loh ang bawkin thla êng tello chuan kan awm thei silo, an mak e tiraw? Pathian hi a ropui ka ti, engmah reng reng hi ṭangkai lo tura siam a nei lova, thil tê ber aṭanga lian ber thleng hian ṭangkaina an lo nei vek si” tiin vâna arsi leh thla êng mawi zet chu ka thlira.




A châng chuan arsi leh thla ang hi nih ve ka châk ṭhin, tu sawisêl leh rêl mah an kai ve lova. Mitinin an fakin lunglêngin mi tam tak an siama, tumah rêng rêngin sawisêlna tur an hre hauh lovang. Mal viau si hian lunglêng kai tho thei khawpin a êng mawi tlat lawi si.




“Ka tân Ni i nia, i tân pawh Thla ka ni ang. Engtikah mah kan tâwp ngai lovang, inhlat ṭhin mah ila kan awmna erawh thuhmun, thla leh ni in en an tâwp san ngai lo angin kan tâwp ngai tur a nilo. Ka tân chuan ka ni chhuak eng mawi, zingtina min kai tho a, ni thar hmêl duhawm tak min hmuh tir ṭhin tu ini, i tân thla ka nih ang bawkin ka enna hnuaiah awm reng la, thla chuan êng chhuah loh hun a nei ṭhin a, mahse a bo hlen ngai lo. A hma aia mawi leh zuala a rawn êng leh ṭhin angin i lak aṭangin ka lo bo palh a nih pawhin, ka rawn lêt leh ṭhin ang” tiin ka hnunglam aṭang chuan min rawn kuaha.




Ka nui sen sen mai “Ni leh thla an lêng dûn ngailo, mahse an awmna an sawnin an kal bo ngai lova, an ên hun leh chhuah hun an hai ngailo, ên an ṭhulh ngailo tih hre chiang tu te kan ni. Ni leh thla chu lêng dûn thei lo mahsela keini pahnih erawh vanhnuaiah lêng in khawvel khatah kan chêng duna, hmelma tam tak pawh awm mahse kan pahniha kan ṭan dun tlat chuan tumahin min tichhe thei ngai lovang, englai pawhin thla leh ni an boa, an rawn lang leh tawh lo a nih hauh loh chuan i thutiam hlen ngei tum ang che” tiin ka sawi ve dap dapa.

Comments

  1. Ngaihnawm lutuk

    ReplyDelete
  2. Ngaihnawm zia hi

    ReplyDelete
  3. va han ngaihnawm chiang tak em

    ReplyDelete
  4. Ngaihnawm leh pek e

    ReplyDelete
  5. Ngaihnawm thin e, hla phuah pawh i thiam hialin ka ring.

    ReplyDelete
  6. Ngaihnawm thei lutuk

    ReplyDelete
  7. Van ngaihnawm dap dap tak em

    ReplyDelete
  8. Ngaihnawm thin hle mai kan luangliam zawih* mai alawm

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

DUHLAI ZORINPUIA

DUHLAI ZORINPUIA CHAPTER 11

MY DRUG ( KA PATEA ) CHAPTER 1 BY MAWITEI BAWITLUNG