DUHLAI ZORINPUIA CHAPTER 3
DUHLAI ZORINPUIA
CHAPTER 3
An lo chu an hal ṭan tih hriat takin kan piah tlâng letliam lam aṭang chuan mei khu a rawn chhuak a, ngawi reng chuan enin ka thlîr renga. Putar ṭhenkhat lo halna a kal thei tawh lo ho chuan tiang nên an in tual aṭang chuan an thlir ve ṭhap bawk.
An chêt dân reng reng hi an la hmanlai ve deuha, mahse hmuh an nuam ka ti. Bâkah thingtlâng boruak chu nuam ka ti bawk, hetianga ka hlimpui theih thil a awm dawn tih hre lâwk lovin ka kala, huphurhna pawh ka nei lêm chuang lo. Ka beisei loh deuhin a boruak mah nuam tih tawh laiin a vawikhat nâna ka mipa duh hmasak ber tur ka tawnga, ka theihnghilh mai mai tawhin ka ring lo.
Meikhu chu rawn tam tial tialin vanah chuan ni chu han hliahin ni êng chu a rawn sen khupa, mei khu leh romei zam nen khua chu a hnim ruiha. Lunglêng ṭhin te tân phei chuan thu leh hla lam tam tak an phuah chhuak leh ngei ang.
A khu rawn dum deuh khuk aṭang chuan a kâng ṭha a nih ka ring ve ringawta, a hmuhnawm let ling phian mai. An lo hal vâp te chu khawchhungah chuan a rawn lêng lût a, ka thaw hap mai. Tumah an inti palh êm lovang chu maw? A kang ṭhat hmêl si a, inti palh an awm ang tih a hlauhawm zâwk.
“I va thlir tui ve” hmeichhe aw rawn chhuak avâng chuan ka chhak lam chu ka hawi vata, nula la upa bik lo tih hriat tak hian min lo nuih var vara, ka nuih lêt ve bawk.
“Nia ka vawikhat hmuhna a nia”ka tihchuan ka bulah rawn ṭhut pahin "Nia a hmuhnawm dangdai ve riau a sin, i khua a har lo em ni? I rawn awmna a la rei siloa, ka lo hre lawk lo che a, khawi aṭangin nge i lo kal?” a tihchuan nui hakin “Um Aizawlah kan awm a, ka pa hna avangin a ni pakhat, khawhar lêm lo e. In khaw ho hi an fela, zânah pawh min rawn kawm hlim theia, ka lâwm viau asin, tunge i hming ni a?” ka tihchuan bu nghat nghat hian van lam chu a en vung vunga.
“Mawii min ti mai rawh. Rawn lêng ṭhin ila a pawi angem?” a tinghal zata, a nelawm bawk nen keipawhin ka nel nghal mai a ṭawng duh bawk si. “Teh reng mai, hmeichhia kawm tur ka neilo a, ka be hmasa mai ngam bawk siloa, min kawm duh chuan ka lâwm viau ang” ka ti chu a rawn nui var vara.
“An hming i hriat loh phei chuan i rawn awm tir bawk nên i thiamawm lutuk alawm, keipawh hi mi biak hmasak leh han kawm bawrh bawrh hi ka nei lêm lova; mahse nang chu ka rawn hmuh che khân ka nel mai che a, ṭhian ka nei bik em em lova. Heta i awm chhûng chu kan inkawm ang chu, dik tak phei chuan keipawh hi mi biak hmasak hreh chi ka nia, ka zak ṭhina, tûn erawh ka rawn be hmasa tawp che" tih pahin ka bulah chuan a rawn ṭhu a.
Ka en reng, mi langtlang tak a nih ka ring. A fel viau in ka ring bawk “Tehreng mai, keipawhin ṭhian ka ngah bik lo, i duh phawt chuan rawn lêng zel rawh. Helama in awmdan tam tak ka la hre bawk siloa, nang i awm chuan ka tân pawh a nuam sawt ngei ang, min hrilh zel thei anga, taka lo in nei ve dawn em?” ti a ka zawh chuan a bu nghat nghata.
Helamah chuan lo neilo an vâng a nih hi, keipawh u Rinpuia ka dil anga, an kâng var hmuh ve ngei ka duh. Phone aṭanga ka biak ṭhin ho hian an rawn status ṭhina, kal ka châk ve em em kha a nia. Hetia a taka thingtlâng ka awm tâkah chuan an tih ang tam tak hi ka buai em em loh chuan tih ve zel ka duh.
“Ka u a tel ve a lawm, an rawn haw ṭep tawh ang. Mei khu pawh a reh deuh thaw tawh hi, hrehawm i ti em? Helamah chuan mi hi an buai bawk sia, hna ṭul tak tak phei chuan khawchhûnga awm hi a hrehawm zawk. A reh bawk nen lo lam hi a khawhar thlâk loh zawka, i feh ve tawh em?” a rawn tihchuan ka lu ka thing nar nara.
“Vawikhat mah lo ka la hmulo, phone leh tv a kan hmuh bâk hi chu khawpuiah awm chuan a harsa reuh lutuka. Bâkah lehkha zir nen kan feh ngai meuh lo, feh ve chu ka châk" tiin ka chhânga, a ngawi deuh rauh rauh mai.
Sawi tûr a ngaihtuah te pawh a nimahna, min rawn chhâng har phian mai. “Mawi ila awm maw?” ka ti chu a la rawn phu zuk zuia, ka nuih a za ngei mai. Nui hak haka ka en chu a rawn nui ve haka “Tihpalh thil ka lo ngaihtuah nasa deuha, chuvang mawle. I duh chuan kan lo ah lo feh ve la, hnathawh phei chu a ngai lo a, i hmuh châk ka rin vâng ania, ka suangtuahna hi ka lo kawm leh ṭhina” tiin a nui hak haka.
Ka nuih ve tawp mai, eng tak chu ngaihtuah ang maw? “Um feh ve chu ka châka, u Rinpuia te kha ka lo be tawh sia, rawn feh ve chu ka duh khawp mai. Kâng var vêl hi ka la hmu miah lova” ka tihlai chuan min rawn pawt chatin “U Rinpuia maw? In lo inhria a nimaw? Kan inhnaih alawm, kan feh tlân theih dawn chu. An rawn lêng ṭhin em ni?” a tihzawm zata.
Amah misual a nilo tih ka hriat vâng nge ka ring ve tawpa, chunga zêp ṭit ṭêt ka tum lem lo“Um ka rawn awm tirh aṭang khân Sâwmate nen an rawn lêng ṭhina, an fel ka ti viau asin, ka khua an tihar hman meuh lo. In khaw tlangvâl te hi an polite khawp mai” ka ti chu a nui saka.
“A ṭhat hlauh chu an ni ho hi chu kan khaw tlangvâl fel rual alawm an nih, an felin an tlâwmngai a nia. Chutia an ni ho ilo kawm hlauh chu a ṭhat nasat chu, i kawm thiam phei chuan mipa chu hmeichhia ai ṭhian atân pawh an rintlâk a lawm; mahse min kawm duh loh phah nân hmang kher lo la" tiin a ding chhuaka.
“Haw i tum em ni?” ti a ka en ha chu min nuihin “Ka ke hi a kham riaua, chuvang mawle” a tihchuan ka harh chhuak zawka, kei ṭhutthlengah ka ṭhu heuh heuha, ṭhutthleng pêk nachâng ka hrelo tih ka hriat chuan ka inthiamlo ru ngei mai.
“Tirawh in chhûngah lût ila, kan titi dâwn a nia" tiin tho chhuakin in chhûng lamah chuan kan in zui lût a, ṭhutthlêng seiah chuan ṭhu in tukverh chu ka hawng zuia.
“Ṭhian angin ka ngai che a, tûn aṭang chuan nang pawhin min rawn be bawrh bawrh zel rawh aw. Harsatna i neih pawhin min hrilh hreh suh aw, ka lak aṭang chuan a chhuak dawn lo, keipawhin engkim ka hrilh ṭhin ang che. Enga tinge i timai theia, keichu ṭhian kâwm vak lo hian ka awm rei tawha, a chhan pawh ka ṭhiante hmun dangah an awma. Ka kawm rualpui an awm tawh loh vâng a ni pakhata, nang i rawn awm hlauh a ka vânnei leh dâwn a nih hi” tiin a phun sapa.
A hmêl chu a inthlak hlawk mai, nichina nui reng kha a ang tawh lo. A tak ngak mai “Ni e, keipawh min ring rawh. Ṭhian anga min ngaih phawt chuan ṭhian chu kan ni thei alâwm, chuan Zohmingsangi ka nia, i duh chuan Zo emaw Sangi emaw min ti thei ang, a tam zâwk hi chuan Hmingi min timai zela” tiin ka tho chhuaka.
Thingpui chu han thliin ka pe a, “Tehreng mai, ka rawn hmuh che khân ka be châk che a, tûnah chuan ṭhian nei ve leh ah ka in ngai, mi kawm vak hi ka thiamloa, sawi tûr hi ka haihchham ṭhin lutuka, thawnthu ka ziak ve tawpa, rinai hei tûnah chuan ṭawng pawh ka duh ve deuh tawh” tiin a nui hak hak a.
“Maw? Thawnthu i ziak ve maw?” ka tihchuan a bu nghata, “Hnathawh kâr lakah hian ka ziak ṭhina; a tîrah chuan ziah ka tum em em pawh anilo; ka chhiar ṭhin laiin senior zâwk te kha an han chawl duak sia, ka chhiar tur neilo khân ka han ziak ve tawpa, post dân pawh ka hre silo midang ka post tira, hei ka zâwt pah bawka tûnah chuan ka chawlhsan hleithei lo anih hi, hlawh tlêm a zâwng kan neih ve hi a ṭha ka tia, net pack leh mamawh zualpui lo in phuhruk pawh kha ka duha” ka ngaisang ru phian mai.
An hnathawh phei chu tha hman tam ngai hahthlâk lutuk lehnghâl, chutiang chungin engtin nge a ziah peih zâwk ni? Kei chu ni ila ka peih teuhlo mai, “Ka ṭhiannu pawh hian a ziak ve tak a sin, mahse a ni chu Youtube lamah chiah a dah chhuaka, a nih chuan writer ṭhian thar ka chhar dawn che a, nakinah ka thawnthute min la ziahsak ve ang chu” ka tihchuan a rawn nui ve hak haka.
“True story hi ziahsak turin min rawn ngên ṭhina; mahse ka duh chiahlo, mi thawnthu han ziah sak dâwn hian duh angin kan ziah thiam loh bakah feel hi a har ve tawpa, nangpawh kan la ziak thut mai thei a sin. Mahse ka ziak thiam em em lo" tiin thingpui chu a in hlak hlaka.
Chutih lai chuan pâwnlam aṭang thâwm rawn awmin Sâwma te ho chu an rawn in zui lût diah diaha. “Hmingek, thingpui min lo thlit rawh, awi ka chau lutuk. Taka in pa in zânah ka ram vak tlang dâwn a ti aw” an rawn luh hma hma chuan a rawn ti luta, chutah Mawii chu a rawn hmu leh si nge a ngawi chiang ngei mai.
“Lalmalsawm nghal viau ṭhin suh aw, i duh duh hi sawi ṭhin mai” zak deuh tak chuan ka lo ti a, hepa a awm tawhna ah hi chuan mi hian engkim an hre vek ang tih a hlauhawm ṭhin.
“A ho emai, a sawi dawn lo. A ni kher kha chuan a sawi lo ang, a ṭawngthei ve hleinem tiraw Mawi?” a tinghal zata, Mawii pawh a lo nui ringawt. “Ka hre daih tawh a lawm, Zo engah mah ngai suh, ṭhian kan ni ka tih tawh kha. Khatiang mai mai chu duhzawng te chu kan nei thiang a lawm” tiin a ngawi zui daiha.
Ka thaw huai mai, khaw chhungin an hriat nghâl vek chuan thingtlangah chuan an la in ngaihvenin thil a ṭha lam emaw a chhe lam pawh nise a lang chhuak nghal zung zung zel sia, ka fîmkhur viau reng bawk. He kan Sawmdaktheia ber hi vên nasat a ngai dâwn a nih hi.
“I hmui pawrh talent dawn kha tizawi ve deuh tawh la, khatiangin tlângau pûng pûng zel suh. Mi in lo ngaithla ru chiang lutuk, in tih leh vaih chuan ka kâwm duh tawh miah lovang che u” ka ti chu Mama te ho chu an rawn nui ṭha a.
“Ṭhian inkârah thuruk awm ngailo, kan in hrilh vek tho tho a lawm. Ṭhian kan nihna ang ngeiin engkim inhriat pui hi a ṭha, ṭhian tih hming pu a thuruk leh harsatna te min hrilh ngam lo ṭhian chu ṭhianṭha an ni ngailo. Ṭhian kan nih chuan engkim kan inhrilh ngama, kan mimal harsatna te pawh in hrilh tur, chulo a kan zêpa, mahni in kan tuar a. Ṭhiante kan dem leh a, chutiang a ṭha ngailo, in hrilh ila in puih theihna kan neih chuan in puih mai kha a harsa lo bawk, ṭhian te hi kan chhûngkua ai pawha dah pawimawh châng kan neih a ngai, kan rin ngam loh chuan kan ṭhian ah kan ngailo a nimai” a han ti ve ngeia.
A thusawi erawh chu a dik phian mai, ni e ṭhianṭha chu an pawimawha, mangan ni leh lungngaihni ah kan unau an lo ti ṭhin. Chutih rual erawh in ṭhianṭha lo tak, ring em em a kan engkim kan hrilh hnua min lo sawi mualpho châk zek zek mi ang hi ka nei ang tih ka hlau.
Ṭhian in ti, kan bula an awm laia mi faka mi ngai pawimawh thiam em em, mahsela midang bula an awm ruala kan chanchin a chhe zawnga lo sawi duh leh ṭhinte. Min hmangaih ber emaw tih tur khawpa kan bulah chuan rilru ṭha leh min duhsaktu anga awm, a rûka kan chhiatna leh kan chêt pelh lai châng ran mi hi an tam tawha, chuvang chuan fimkhur angai viau bawk.
“In vat ula haw rawh u, in hnawksak in ṭawng thei bawk si. In lo va sawi pung vak ange ka duh miah lo ania” tiin an thingpui inna no ruak tawh chu ka seng zung zunga, an thawveng ropui sia a hun hma in mi zawng zawngin an hria ang tih a hlauhawm.
“Aw le ka nu Dar, nu ber ang hian mi hi i hau ve a, i tê si i aw rawl hi i inhmehlo” a ri nghal thlawpa midang chu an lo ṭhen ṭhâ bawk, ka nui ve haka. Sâwma chu a er ngawng ngawng thung.
“Haw vat ang u, henu hian min sawisak hlum hma in” tiin a chhuak zui nul nula, midang chuan muangchang leh nui chungin an zui bawk. Mawii nen chuan kan ṭhu duna, a ni pawh a nuih a la za a nimahna a la nui ngat ngat mai.
“A mawl lutuka, khatia tih mai loh chuan a ṭawng thei bawk si, a thinrim êm lovang chu maw?” tiin a bulah chuan ka va ṭhu ve leha, min lo en in a lu a thing nar nara.
“Fiam an dâwl a lawm, mipa te chu bâkah hmeichhe fiamah an thinrim duh lo, mipa dik tak chu an thinrim teuhlo mai. Mipa ṭhenkhat hmeichhia fiama, an fiam leta kutthlak duh mai hi an awm ṭhina, an ni ṭhianho erawh kha chu an ni ve lo ania, fiam an dâwl lutuk" tiin a ṭawng zui leh siam siama.
A thusawi dân te a mah a awmdan hrim hrim aṭang chuan misual a ni dâwn lo tih ka hria, mi lang tlang tak a niin ka hre bawk. A nunah thup ṭit ṭet a neilo ang tih a hriat bawk, keipawhin ka nel nghâl sarh mai.
“U Rinpuia nen chuan engtik laiin nge in niha? Sawi a rem em?” a tihchuan ka bu nghata, chutia han sawi chhuah mai erawh ka zak ve deuh, mahse a hre vek tawh tho a thup ngaihna a awm tawhlo hrim hrim.
“Nizan aṭang khân mawle, ka zaklo iti em? Ka rawn awm ve chauh sia” ti a ka zawh chuan “A ho emai phone aṭang mahin an vawikhat in bemnaa ni nghal pawh an awma, nangte chu thla dâwn i awm tawha. Ngaihzawng in neih loh ve ve chuan engmah a pawina a awm hleinem, a hma a an hmehbel nu nên kha chuan an in ngaizawng tih chiang taka sawi tûr awm lo, inkâwm ve mai mai an hmehbel chawp kha an ang ber” tiin a rawn sawi zawma.
Ka lo bu nghat nghat mai “Keipawh duh deuh mai phone aṭanga min rawn be tu ah hian ka neia, kan la inhmu pawh a nilo mahse a mizia ka duh tawpa, a ṭawngkam kha ka lawm timai ang, a ṭhiannu hi ka group ah a awm a. Chuta ṭanga inhria chu kan nia” tiin a nui haka.
Nui mahse a mitmeng aṭang chuan hlim lohna tak a nei tih ka hre thei “Chutisi in in ngaizawng lo em ni?” ka tihchuan za lo tak hian a ṭhen saka, min rawn en in a thutak ta ran mai.
“Kan ni ngei alawm, mahse ka lakah a rilru zawng zawng a lo pe lo va, a hringnunah keiai lang hmasa awmin chu mi chu a theihnghilh theih loh thu min hrilha, min kalsan ta a nihkha, keiaia a lo tawn hmasak tawh chu ka hneh ngai hian ka ring loa, dan buai pawh ka tumlo, a duhthlanna a ni a ka zahsak mai a ni” a hmai chu a tuai zauha.
Nui mahse a ngaihtuahna chu a buai ve hle tih ka hre thei “Mipa hi an mak ka ti ṭhin, kan hmangaih tih hre rengin min fiamkuala, min duh âwm ang taka awmin kan han hnaih dawn chiah hian an in la hrang leha, hlat tak tak dâwn ila hlat hlen phallo in beisei tur tâwk in an awm leha, an nunrawng hi ka ti ngawih ngawih, hetiang tur chuan beiseina min pêk loha an duh kha thlan mai tur a nia, midang thinlung fiam hi nuam an ti viau emaw ni” tiin tukverh aṭang chuan a dâk chhuaka.
“Mi ṭha tak i hmu leh mai thei a sin” ka tihchuan a rawn hawi zawka; chutah “Teuh lo keichu ka khirh reuh lutuka, thawnthu ka ziah ṭhin vâng hi nge pawh ka hrelo. Mipa min be ngun deuh hi ka ninga, min be khât deuh tu te hian ka rilru an hneh leh daiha, ṭawngkam thlum tak tak an rawn hman te hian ka ten thei lutuk, chu ai chuan zei lem lo mahni nihna ang anga ri phawng phawng te hian min hneh leh daih lawia, mipa ṭawng tam lutuk hi ka be thiamloa, a ṭawng tlêm lah ka thlahlel reng bawk sia, ka inhrethiam biklo” a châwl data.
“Keichu duhzâwng bik te nei ka nia, ka duhzâwng mizia nei lah hi an vâng bawk sia, keichuan min ngaihsak em em tu leh ṭawng tam lutuk silo hi ka duha, an tâna ka rinawm ang chiahin ka tân pawh rinawm thei tur ka duh, mipa ṭawng thei lutuk hian min hip ngailo, keichu ka nihna ang anga ka lan theihna hmun hi ka duha, ka mizia thup ngaihna leh in ven reng ka ngaihna hmunah ka hlim ngailo” a tihchuan kan ngaihdan a in ang viau mai.
“Ni e mipa ṭawng thei lutuk chu an pa lo tlat alawm, social media han lût ila comment na lama mipa ṭawng zawt zawt ho te hi ka hlau tlat nia, hmeichhia ai pawhin mi an sawisêl nasa tawha. Post tinah sawisêl tur an hmu nimai in ka hria, keipawh mipa ṭawng tam lo, mi rêl ve ngai lo hi ka duha, chutiang mi chu pasal atân pawh an lo ṭha nge nge, mipa ve si sawisêl tur hre lutuk hi chu ka hmu mak zo vek zel” tihchuan ka lo tui hnih ve a.
Kan duhzâwng a in an vâng nge kan titi tui zui ta phiana, a ni pawhin a bialpa hlui nêna an chungchang te chu min hrilh ve mawlh mawlha. Inhmu miah silo a a vei zia a sawi te chuan âwm ka tihpui ngawih ngawih, phone aṭanga ṭha tih leh star kan ngah ve theih zia hailo tu ka ni miau va.
Duh kan neih tak tak hi chuan awm hmuna in biak leh in hmuh pawh hi a ni kher lo, kan mit leh thinlung hian a thlang miau va, kâ kher a sawi ngai hek lo le. Mit in ṭha a tih tawha, rilru in a vei vêk vêk hi chu an zûn hi a na ngawih ngawih tawh zel, kan hmuh renga duh em em hi chu an awma, mahsela vawikhat pawh kan la hmuh loh zûn pawh hi a nêp chuang hauh lo.
Mihring mize hrang hrang kan awma, chûng zînga kan milpui tur ber chu thinlungin a lo thlang chat tawh ṭhin. A mak reng a sin, kan tum miah loh hian hmangaihna ah kan lo tlu lût reng tawh theia, mi chhan awm lova kan huat viau emaw kan ngei em em te hi kan pawi an sawi vâng a nih loh chuan kan lo duh ru châwk a nia.
“I nghâk dawn tihna em ni? A rawn kîr leh i ring em?” ti a ka zawhna avâng chuan a phone chu enin “Ka hrelo le, mahse nghah phawt chu ka duh. Mipa betu leh lo nihpui chu ka nei ve nual tawha; mahse a ni anga thinlung taka min tinuia, min tihlim tu kha an awm leh tawh dâwn lo tih ka hria. Chuvang te pawh chu a niang nghah ka inhuam em em ni? A ṭawngtam lova, thutam kan sawi ngailo, mahse kha a thusawi tlêm te pawh kha mipa min be kur nguai tute thusawi ai pawhin min hneh zâwk” tiin a nui sen sena.
Ka khawngaih ru viau, mihring hi chu kan mak ani. Min hmangaihtu tina in kan hmangaih kan thlanga, kan tihsual leh mipa/hmeichhia ka ring leh tawh ngai lovang kan han ti a, min hmangaihtu kan hriat hi chuan thlah loh mai tur a nia. Kan lerh ve tum hranga, ṭhenkhat hmangaihna zawng lova hmêlṭha chauh ena, a hnua in chhir leh em em si te hi keichuan an phu tâwk an hmu ah ka ngai.
Hmangaihna nilo in hmêl an ena, mahse chu chuan kumkhua a lo daih tawh silo. Inchhira hmangaihtu an pan leh meuh chuan an lo tlai tawha, an mahni hmangaih em em tu thinlung beidawnga an awm tir chuan amah hmangaihtu a lo pawm ve leh tawh si, inchhîr mahsela a sâwt tawh der silo.
A hunlai hian inngaihtuah chiang ila, hmangaihna avânga natna te hi a tam lutuk lo tur.
“Um nghâk chhin la, a lo kîr leh hlauh chuan a ṭha dawn em a sin, mipa chu an in thup theia. An rilru tak tak hriat a har a lawm, keipawh hi ka fîmkhur viau a ngai mai theia, u Rinpuia hi ka la hrechiang bik hauh lova, nangmah pawh i thurâwn ka mamawh dawn teh a nia" ka thusawi avâng chuan a bu nghat nghata.
“Ka hrilh tawp ang che, i thlang thiam ka ti. Kan khaw tlangvâl an fak rawn a nia, a nungchang a mawia. Ruihtheihthil a ti lova, bâkah a tlâwmngai em em bawk, a rinawm dâwn tih ring tawp rawh. Hmânah khân kan khaw mi tûnah chuan khawpui lamah zirna avângin a awm riha, chu nên chuan an in ngaizawng tawha, a ni chuan a kawplo. A hmeichhia zâwk khan a lo kawpa, ring tawp rawh a rintlâk ang” a tihchuan ka thaw huai mai.
Ni e keipawhin u Rinpuia mizia tlêm ka hmuha ka hriat aṭang ringawt pawh hian mi kawpa dawt min hrilh duh tur chi a niin ka hrelo.
“A nih a bialnu hlui chu engang mi nge?” ka hre châk bawk nên ka zâwt lo theilo. Keiai a lo tawn hmasak tawh a ni a, a duh viau mai thei bawk, ka hlauthawng ve riau asin.
“A hmêlṭha, a hleitling bawk. Khaw mite pawh hian inhmeh an ti thei lutuk, an inzui reia. Kum nga dâwn lai chu an inkawp ang, an school kal lai aṭanga in ngaizawng tawh an nia, an inthlah thei a kan rin loh an ni ve a, lo thik lo la. U Rinpuia hian a duh ve thei lutuka; mahse Nunzuali khân a lo kawp renga, chu pawh an school kalpui ṭhin tho khawpui lam mi nên mawle, an inṭhen phah ta nge nge a, kha mi hnu kha chuan u Rinpuia hian ngaihzawng chutia han zui leh ngaihven a neih âwm ka hre ngailo, nangmah hi i rawn ni leh chiah” a tihchuan ka thaw huai mai.
Tlêm chuan ka thik ve deuh, u Rinpuia hian a la hmangaih reng a ngem le? Kan hmangaih hmasa ber chu kan theihnghilh thei lo an ti sia, a la hre reng angem tih chu ka ngaihtuaha, ka awm a ti nuam lo zo vek.
“Ngaihtuah hah lutuk suh, Nunzuali chuan a rawn be fo a, a rawn haw châng pawhin an inahte a lên chilha, mahse u Rinpuia hian kîr leh a tum tawh lo aniang, ngaihṭha deuhin awm rawh. A nunhlui a mi a ni tawha, a hre reng bik tawp nâng, ngaihtuah nasa lutuk suh, duh nise chu i rawn lan hma pawhin an ṭha tawh ang” ka awmdân a hrethiam a nimahna a rawn sawi zawm zata.
Keipawh ka lo bu nghat nghat ringawt, dik tak chuan ka thik lo theilo. Chu chen lo inhria a lo inzui chuan ngaihtuah lêt tur leh sawi tûr tam tak pawh an nei ngei anga, ngaih châng an nei dawn tih ka hria. U Rinpuia pawh hian a theihnghilh mai mai bikin ka ringlo, lêt duh lo mahsela hriat chhuah châng chu a nei ngei ngei dawn tih ka hria.
“Ka haw phawt ange aw, ka hrilh che tih hrilh miah suh. A hlauhawm si, ka hlau teh ania naktûkah chuan i duh leh rawn feh ve la, kangvarah chuan thlai chi te kan thlâk nghal dawna, i duh chuan ilo kal ve thei ania aw, taka i number min lo pe teh” a tihchuan ngawi rengin ka pe ve mai bawka.
Tûnah chuan keipawh tlêmin ka ziaawm ve leh tawha, ka in ngaihtuah hah lutuk duh biklo. Hunin ka tâna Pathian ruat a nih chuan a rawn lan chhuah tir zel turah ka ngai, tûnah rih chuan bul kan ṭan chauh a ni a, a nunhluia a hmeichhia khum ngei tur chuan chet ka lâk ve a ngai a nimai.
Tluk kher dâwn lo mahila a hriatchhuah reng loh nân ka chêt ve mai loh chuan, Mawii a haw tâkah chuan rawng chu bâwlin ka che zui mawlh mawlha, mahnite a awm chuan siam tur vak a awm lo bawk nen rawngbawl nan hun ka hmang rei ngai lêm lo.
U Rinpuia chu rawn hlawhtling tak ang maw? Engtin nge zan thim hnuaiah a mah chauha ramhnuaiah a awm ngam zâwk ni? Kei chu ni ila ka thei teuhlo mai, ka ṭap pur thei ang chu. Mipa tam takah pawh mahni a ngam lo tur an awm nualin ka ring.
Ka ngaihtuah chianga ka Pasalṭha thawnthu ngaihthlâk ṭhin nen hian an in ang dawn riau hian ka hria, sa a kap theia. Amah a ngawi chawia, chutah a vun a la uk kharh zui bawk nen, a pasalṭha hliah hliah mai.
Ka ngaihtuahna avâng chuan ka nui vur vura, miin min hmu se chuan mi â emaw min ti ngei ngei ang mawle, hmanlaiah awm ta ila ka chan pawh ka ring lo. Pasalṭha chu an to hle si a, amah a hmelchhe lo leh zêl bawk nen ka ngaihtuah chian phei chuan phu lo ka inti zâwk, engtin nge min duh ve theih zâwk ni.
Zanriah ka eikham hnu lawkah kan Sâwmbengchhenga a te pawh an rawn lût leh dam dam tawha, tlaia ka tihdan avâng nge a rawn au lût lo ve teh khiah mai.
“Lo ṭhu rawh u, in rawn lêng dâwn lo emaw ka lo ti tawha. In chauh ka ringa, in va rawn lêng peih zâwk ve" ti a ka lo bia erawh chu an rawn pawr leh nghal hlar mai “I thulo, kan chauh leh kan thu, kan chauh loh pawhin kan thu. Kan duh leh kan rawn lêng ang, ilo sawi ve tur pawh awm lo rimtu i nei hi lâwm hle rawh. Ah ah” Faka chuan a rawn Rap ti tiha, khawi lam hla phuah chawp nge a rawn sak chhuah ni.
Chutah Thantea chuan “Khatiang hla phuahchawp kha sa ziah suh kan tihkha, mikhual nula bulah ilo sa phei kha chu i ṭhiante hi zakin kan kim ki chawih chawih tih kha theihnghilh reng reng suh, sap ṭawng te kha ilo hmang leh ange, nang ai lehkhathiam bulah i hmanga kan nula rim in min nuihzat zia te kha i la hria em? Zai ve ziah suh" a lo ti hlak hlaka.
Engtak chu sa ang maw? “Engtin nge in nula rim bulah chuan a lo zaia” nuih insûm tak chunga ka lo tih lai chuan “I wanna wish you a merry Christmas tih kha sak a tuma Enrique hla WHY NOT MEtih kha a sa a, why oh why tih tur kha wai oh way tiin zuk sa ṭeng ṭeng a, kha mi ṭuma kan nula rim phei kha chu mi lehkhathiam lutuk ania, tûn thleng ka zah hi a la reh theilo. Lehkhathiam tih takah min nuih duh hauh loa, mahse a nuih insûm hmêl kha ka theihnghilh theilo” Thantea bawk chuan a rawn ti a.
Keipawh chu ka nui lo theilo “Aw...enge kan inhmu ngai tawh chuanglo, min hre reng tawp nâng. A ho lutuk kan thiamlo ani ve maia, khatiangin ṭhiante an ti ngailo, hla chu hriatsual palh theih a lawm, nuam a tih phah em kha. Rawn sawi ve ziah loh teh nunhlui chu nunhlui a nia hunin a liam pui tawh, tumah kan nunhluiah kan kîr theilo, hmalam hun lah kan hre hek lo. Kan tûn hun hi a pawimawh ber, chuvang chuan i ṭhianpa hi mi hmangaih hle rawh” Faka bawk in a tihchuan midang chuan an lo melh rum ṭha khawp mai.
“Thu ṭha pui pui hi fel ber âwm ang ziazang hian i han chhak chhuak ve a, nangmah ber hi a nia zâwm theilo leh tur, sawi ve ziah suh. Nangmah avânga kan zah ngun tawh dan hi e, Mizo hla i han sa ve te lah hi mi lunglêng tur zawng zawng hnawt ṭiau thei kha i nia i pui ve hrim hrim” midangin an lo tih leh tâkah chuan a ṭhu tum bûr tawh mai.
“Inhnial tawh suh u, vawiin in lo hal chu enge a an? A kan ṭhat hmêl em?" ti a ka lo zawh tâkah chuan an inhnialna chu ti tawpin an lo kan ṭhat thu vêl chu an sawi zui nak naka, a ṭhen erawh a kang ṭha vak lo a nih hmêl “Vawiin chu ka che sual ṭêp a lawm, mei kha a rawn in hlap kai thuta, ka awmna a âwih bawk nen tihngaihna awm tawh heklo a kanna saah ka zuang lût tawpa, ka him hrâm a ni” Maman a lo tihchuan ka hlauhthâwn pui ngei mai.
ZAWMNA
“Awi i va ti hlauhawm em em, ka lo ngaihtuah lutuk cheu a, thawnthuah pawh kâng hlum palh te hi an awm ṭhin sia, nilêngin ka rilru a nuam lo alawm" ka tihlai chuan Sâwma bawk chuan “In pa a nihkha i ngaihtuah, keini min ngaihtuah lo hrim hrim. Min ngaihtuah der vêl suh, kan hre vek tho” a rawn ti leh zuah zuah tawha.
He mihring pa hi chu engtin emaw taka la tih a ngai a ni, ṭawngthei bawk si. “Lalmalsawm mi i hnial reng loh khân i thi dâwn an ti che em ni? Khatiangin hmeichhia in an duh miah lovang che, ṭawngthei lutuk mai, mipa chu ṭawng tam lutuk hi a mawilo, hmeichhia in an hlau. I tuai te a nih loh chuan ṭawngthei lutuk suh” ka ti chu a ngei teh e, a tum nghal hmuk mai a lawm.
Faka te ho lah chuan an lo nuih char char a “In inhnial peih ve maw? Awm lo phei ila chuan in insual duh mai anga? Inhnial reng mai, Sâwma nang pawh lo tilui ziah lo la, bialnu i hmu theilova. Zorina chuan a hmuh theih êm hi, mipa ze zawi hian hmeichhia an hip tih hi ring ve tawp rawh, a ṭawng tlêm nangin hei nang ai bialnu a hmu thei daih a nia” Maman a lo tih leh phei chuan Sâwma chu tûm nasa tawh tak a ni.
“A duh leh hmu rawh se, Hmingeki mai mai a ni ai ṭha bialnu ka nei ang, hetiang lek lek duh ila chuan ka nei ṭeuh tawh ang. Bialnu hi vân lutuk turah min ngai suh u, ka duh ka la hmulo mai mai a nih hi, mipa in ngaihzâwng kan vân ngailo, kan duh leh duhloh a nimai” tiin a ṭang ve nasa mai.
Hnial enah an en tawh lo nge an nuih liam tawpa, ni e Sâwma hi chu ri phawr phawr chi rilru chhe lêm lo hi a ni a, a bula awm pawh a nuam. Hei vâng hi a nimahna an runluih reng peih ni, mi thawveng tak a ni bawka a au rin theih ang ai hian ṭhian atana thlan nahawm ber chu a ni ve in ka hria.
“Taka Hming, ṭhian hmêlṭha deuh te hi i nei lo maw? Bialnute kan duh ve a, i ṭhiante number min lo pe a, kan lo insem ang. Heta mi ringawt nei lova khawpui lam nula te pawh kan lawih luh ve angai a lawm, bâkah helai chu kan in hre chiang hlawm emai a chi loh” Thantea chuan a rawn ti a, midang pawh chuan an lo tuihnih zat bawk.
Tlangvâl pui tawh si ngaihzâwng an nei miah lo chu a mak ka ti zâwk, tûn ang laiah kum 13-14 chho pawhin duat duat, bawih an in tih luai luai ngam tawh laiin a puitling lam hian ngaihzâwng kan vân zâwk a ang khawp mai. Keini aia naupang fe fe middle school kal rual lek lek pawh kan hmuh lai rengin an inkuahin an in fâwp titih a nia, khawvel hi an ngam ta mah mah mai, ṭhang thar te hi chu kan nun dân pawh a rapthlâk a nih hi.
Kan thil vawrh lar duh te lah thil ṭha tak tak ti ṭhin te aiin mi nunchhia chhia kan vawrh lara, insual bur bur te. Ei ru te, ruaka in post kual ṭhinte hi kan ngaisang zâwk emaw tih turin Pathian thu ṭha pui pui sawi ṭhinte vawrh lar lovin naupang zâwk tena an entawn atâna ṭha miah lo kan vawrh lara, mi chhungkaw nunah va inrawlhin kan sawisela, hmeichhia ruaka live ṭhinte sawisêl peih viau siin post phur phurah kan ṭanga, naupang zâwk ten an entawn thei tih hre miah lo in mi hmuh loh hlauin Youtube leh facebook lam nen kan post saka.
Kan vawrh lar deuh deuhin sum an la lût hiau hiau tih hre miah lovin sawisêl reng leh en duh tho siin kan awma. Mizote hi kan mak ka ti ṭhin, ringtu inti si hian kan rapthlâk ru em ema, mi nunchhe lai sawisela comment naah thu ṭha pui pui sawi siin kan fate thil tih kan ngaihthah leha, a tlai hnuah siamṭhat kan tuma, kan thei tawh der silo.
Naupang te te in phone kan neih tira, chu chuan media aṭangin mi nundan ṭha lo lo hmu in an zir phaha, kan Mizo naupangte pawh an kum ang ngawta en chi loh mi rapthlâk tak tak an tam tawh zia te hi a mak zâwk.
Mi thil ṭhalo tih hi post chhuahsak reng lo ila chuan hetiang em em hian an rawn pawng pawrh ngam hauh in ka ring lo, Mizo mipui hâwk dâk zia hria in sum siam nan an rawn awm duhdah lui ni berin ka hria.
Lar kan duh lutuk na hian mihring nun leh hma lam hun thleng hian a lo tichhe thei hle a nih dâwn hi, film star leh model kan ngah em em laiin khawvel hriat tham mi lehkhathiam leh hlawhtling erawh kan nei tlêm pharh thung si, kan lehkha zir sânna lahin sawrkar hna min hmuh tir vek thei chuang silo.
“In bialnu tur te chu in zawng ve ang chu, keia zawn sak in ngai hleinem. Mahni duhzawng hre rual vek in nia, keiin in bialnu ka zawn daihin awmzia a awm nang, nangmahni ngei khân zawng rawh u. Bâkah ka ṭhiante chuan bialpa an nei vek, phone ah khân hmeichhe chhelo tak tak an awm kha, a hmêlṭha ṭha hi miin an be ngam lova an single duh an tihkha, biak hreh nei suh u, mipa chuan khawvel ngam hurh mai rawh u” tiin ka nui hak haka.
“Naaa kan duh lo a lawm, mi an hnawl phei chuan a zahthlâk, eng pawh nise naktuk chu lui kal ang u” tiin an phûl zui hluta, ka châk ve viau nangin u Rinpuia thil tih tum hriat phawt loh chuan engmah ka sawi duh lêm lo, ka pasal nilo mahse ka bialpa a nihna angin a thu hriat ve phawt angai ang, mipa chu an thikthu a chhe bawk nên ho taka kan ngaih pawh hi an lo thik leh nulh zel bawk si.
“Ilo kal ve duh em? Tui tlêm lai ania, furah chuan a tih chi loh” an tihchuan ka nuih ringawta “Ka hre rih lo le” ka ti chu an rawn uang leh nasa tawh mai “In pa chanchin zawh phawt i duh a nimaw? Lungngai suh a rawn kal em em ang, kan be dâwn a lâwm. Kan sâwm tlat chuan a awm leh thei ngut lovang, pasalṭha deuh mai hi a nia, a nuam tih zawngah chuan sâwm kal a awl lutuk, i ṭhiannu kha i duh leh nuamlo i tih dawn chuan bia la, a number te i nei em?” an tihzawm zata.
“Nei e kâng varah feh a tumin ka hria, a hman pawhin ka ring lo” ka lo tih lai chuan Faka chuan a phone phawrhin tu emaw hi a call a, tu tak ni ang maw? A bialnu nge biak a tum ni?
“Eeee Mawii naktûk chu luiah kal kan tuma, Hmingi hi amah chauh chuan nuam ati âwm silova; rawn tel ve la,” ti a a nghah hnuah amah bawk chuan “A ho lutuk, naktûka i thlak loh avângin a ṭo har phah lovang, tuh hmasa sa in an ei hma tihna pawh anilo, keini aia tuh hnuhnung pawhin kan ei rualin an ei vek, naktûk chu rawn tel mai rawh. A tuk leh ah pawh a feh theih, Pathian hnênah damna dil ṭha hle la a nimai” a ti chu midang chu a rilo in kan lo nui ṭha a.
“Ka zak lo a ka sawi tawh a lawm, lui kalpui tur pawh i hmuh loh kha. Kan sâwm che chuan ṭha deuhin aw ve mai la, a nuam i ti leh viau tho ang” Faka bawk chuan a rawn tileha, chutah loud ah chuan dahin Mawiina “I zak theilo, nang ai kalpui tur ka hmu tam, mipa ṭawng thei lutuk. Nang ai ka luck feee aw, bialnu mah hmu theilo khân khati khân min ti reng reng suh, ka rawn kal ang. Mahse i bulah chuan ka awm lo chiang ang chu” a tihchuan kan lo nui hak haka.
“Awm rawh pawh ka tilo che, i pa ṭeng ṭung si bialpa pawh i nei thiam ve dawn em ni? Patil i nih kha, ka..” a sawi zawh hma chuan Mawii chuan phone chu a dah hmaka “Chunu mai mai chuh! Ka kilh hrep dawn emaw ni?” tiin Faka chu a phun zui bul bul mai, kan lo nuih chu a run bawk si.
“Naktukah phuba ka la dâwn khawp, hmeichhia in phone min la dah khum ngailo. A ni ngat phei chu patil a ang si” a ti zui leh bul bula, a hahthlâk ṭhin teh e.
“Patil a ang pawh ka tilo, i ti mak e a. A fel êm kha, i la vei viau mai thei a sin” ka lo ti chu midang chuan an lo bûk pui nghat nghat hlawma, Faka erawh a ṭang ve nasa mai.
“Engtikah mah a zûnah khan ka uai ngai lovang, in duh duh sawi ringawt suh u” tiin a au ti tiha, midang lah chuan an ngai ho hle tih a lang chiang viau thung. Keipawh ka bâng biklo, min dema kan huat viau leh a mimala kan hnial peih deuh hi kan vei duh viau an tih kha.
“Kan huat deuh leh midangin min chhaiha kan thinrim ṭun hi chuan eng emaw hi a awm tihna” ka lo ti chu ka chal a ri lawlh mai. “Aihah Fakkir khatia tih tur ka ni hleinem, miin kan fiam ve che a, enge khatia min tih? Hmeichhia kut an thlâk ngailo” tiin ka chal chu ka tuai vut vuta.
A thip na vawng vawng thei, rum zeta ka en lai chuan keiaia rum mahin min ena “Ka duhlo, ka vei bawk lo. Min hrilh ve ir er man a nihkha, ka duh bawk lo, min dem phet suh u ka call tawh dâwn miahlo, in mawl hlawm si ka haw dawn” tiin an tho ta uaiha, midang chuan an dawm nghal laih laih mai.
“I mak, khati pung pungin awm suh, kan fiam ve che a nih kha, i ho thei emai. Bâkah i duh loh em em loh kha kan hre vek ania, khawlaia i lai kual vêl pawh ka” Maman a tichiah chu a hmui a hup sak nghal vata, min rawn enkual nasa mai.
Keini lahin kan lo en ṭhap bawk nen a tihngaihna hrelo chuan “Dawt vek, ka duh lo. Ka lai bawk lo, Laldampui dâwt hrilh tawh miah suh” a tal buai lutuk chu a khawngaihthlak zâwk.
“Nia engmah kan hrelo, ṭhu ang u. Khatiangin tlangvâl pui tawh an awm ngailo, thingpui ka rawn thlit ang che u, khatiangin infiam tawh suh u, ṭhenkhat an ṭap titih tawh a nihkha” tiin thingpui thli tur chuan ka kalsawn zuia, midang chuan Faka chu an la fiam zauh zauh mai.
“Hmingeki vâng vek, ṭul lo ah kan buai hrep phah, kan ni ngai dâwn lo, khawi maw thingpui chu min rawn pe vat teh” a la rawn tizuia, ka nui hak hak ringawt.
“In pa a awm loh avâng maiin min ti duhdah bawka, naktuk chu i châk lo viau ang aw. Phuba ka la dâwn a nia” a la rawn ti zuia, an chimawm bawk si, u Rinpuia lungawilohna tur an sawi duh leh mai ang tih ka hlau hnuhnawh.
“Engmah sawi reng reng suh ang che; chutilo chu Mawii ka biak sak che a nimai” ka lo tihlai chuan “A pawilo, phuba chu phuba” a rawn tichu midang chuan an lo la fuh leh ta chata.
“Eh! Ilo duh ve reng a nilo maw? A va ṭha tak em, ilo inzep vêl mai mai a ni, kha pawi i tih loh tawp kha. Kan hre vek tawh zêp tawh suh” an lo tileh chu a lu ṭham vakin a au vaka, a sawi tur hre tawh lo hmêl chu a khawngaihthlak zâwk, chutia hmeichhia nêna an dem reng chu a ning viau tihlah a chiang reng bawk. Midang lah chuan a tal buai vêl chu fiam nuam an ti tih a chiang reng bawk si.
“Tinge kan lo inkawm kher?” a ṭawng dân chuan nuih a tiza, “Keini lo kawm tur nei hek lo che, i duh leh midang i hmuh chuan kâwm la, hmeichhia avângin midang a kâwm kan ti ang che” a ṭhiante lah chuan an lo la tizuia, tihluih an peih lutuk chu nuihza viau mahse Faka tân chuan aninawm ang.
“Engtin nge hetiang hian ṭhianṭha in in tih theih zâwk?"” tiin a sam chu a ṭham nawk nawka, ka khawngaih ve ta deuh nen “Ni e fiam fiam suh u, duh zâwng te a nei ve ang. Nang ni in tilui sek a, nuam a ti nâng, bialnu in hmuh bik tawp loh kha khatiangin ti suh u"” ka lo tih tâkah chuan an ni pawhin an fiam lutuk duh ta lova, Faka thaw huai chu ka hmuh hmaih lo.
Rei pawh lêng tawh lovin u Rinpuia be tur chuan min hrilha, an mahni in an biak tur thu kha an sawi ve ngeia. A tak takah an peih leh tawp silo, an haw liam hnu chuan u Rinpuia pawh a haw tawh ka rin avângin ka text a, ala online lo tih ka hriat chuan ka thaw hak mai.
A la haw lo nge ni a, an buai viau ni dâwn ni? A hlawhtling angem tih te chu ka ngaihtuah neuh neuha, sa an la tam an ni bawk nen a hlawhchham chu ka ring chiah bawk silo, engvanga rawn online har em em nge maw a nih le.
Dar 10 rik dâwnah chuan min rawn chhâng ta chauha, ka lo tau titih. Biak reng châk laia biak theih miah loha an awm hian thin a rim duh a nih hi, kan thlakhlelh tak tak hi chu be lo in kan lo awm thei meuhlo. A ni pawh kan la in be tam lo; mahse ka thlahlel em em tho si, mihring hian ze duhzâwng kan neia.
An mizia avânga kan duh riau mihring hi an awm, keimahah chuan mipa min be hman rengtu hi an tla na ngai lova; min be tlêm em em tu leh online khât deuh hi ka leh duh tlat hi ka hre thiam biklo. Min rawn biak hun ka nghâk a, ka thlakhlel ngawih ngawih a ni ber mai, mipa ṭhenkhat amahaia hmêlṭha pawhin min be ve a, mahse a ni anga biak châk ka nei miahlo.
An message pawh ka chhâng lo renga, u Rinpuia erawh ka lakah a thawh dân a dang daih thung. A hmêlṭha lutuk tih tur a nilova, hmeichhe ṭhenkhat tân chuan a mah aia ṭha tih tur an awm ṭeuh ang. Ka tân erawh a ni aia ṭha an awm bik hauh lo, a ṭawng tam lova, fiamthu a thawh mai mai ngailo. Mahse chuti chung pawh chuan a bula ka awm chuan ka hlim tho bawk si.
Min be tam lova; mahsela a ni tel in ka vei tual tual thung. Thu thlum pui pui min fah lo mahsela a thusawi chhun erawh ka thinlung in a hre em em bawk.
“I haw chiah em ni?” ti a ka va biak chuan “Um ka sa kah a tlân a, ka chhui zui deuha, i mu tawh em?” tihchu min rawn thawna, chutah amah vêk chuan min rawn phone zuia. Ka la lo phallo, ka lak rual chuan a aw dam dap mai chu ka hre leh nghal zat bawk.
“I chau em? Chuan i hlawhtling nge hlawhtling lo” ti a ka zawhna chu, a hlawhtlin thu chuan min rawn chhânga. Ka lo lawm ve ringawt, a zia nên hian pasalṭha âwm hliah hliah chu a lo ni “A va lâwmawm ve, pasalṭha Rinpuia i ni ve mai a lawm tiraw? Hmanlaiah chuan awm la i to âwm mange” ka tihchuan a rawn nui ri suka.
Tham deuh chhâla a nui hi hriat nuam ka tia, a aw muan leh pa tak te chen hian min hneh êm êm zel. “Pasalṭha pawh ni ila pasalṭha in a nupui tur a hmuha a bet nghet ang in nangmahah ka bet nghet tih ring tawp rawh” a rawn tihchuan min hmu thei lo mahse ka lai chuan ka lei ka chhuah têt a.
Chhan dân tur mai kan hriat loh chu le “I mut a chhuak tawh em?” rawn ti zuiin a ham bai bai a. A chau viau in ka ring, nilêngin lo hal naah a awma, zânah châwl hman lo in a ram vak leh a nia, engtin nge a peih zâwk ni.
“Chhuak vak lo e, i chau viau a nimaw? Taka naktuk chu Faka ten lui kal lo sâwm rawh an ti che a, i kal loh chuan ka kal duh bik silova” tiin ka theihnghilh hma chuan ka sawi chhuak ta vata, a rawn kal thei lo ang tih mawlh ka hlau.
“Lui kal i châk em ni?” min rawn tihchuan a peih chiah lo a nih ringin ka sawi tim deuha, amah vêk chuan “Sawi hreh suh aw, i kal châk em?” a rawn tih leh tâkah chuan in fuih sauh sauhin ka kal châk thu chu ka sawia.
“I hman loh chuan a pawilo ania, duh leh lo ah pawh ka rawn zui ve mai ang che. Tih tur ka neilo, rawn in entir an khât ṭhin sia, hunawl hnawhkhah nân pawh ka duh mai mai” tiin ka sawi zawma.
Ni e lo a feh pawh tum se ka zui peih tho, ina mahni chauha awm chu a khawhar thlâk thei emai. Bâkah an hnathawh dân te hmuha puih ve ka châk, an lâwm rawihna ah te kal ve ila ka duh, ṭhian ten an sawi ṭhin a, a nawm dân vêl. Chuvang chuan tel ve ka châk zual.
“Aw le kan kal dawn a nia, nang berin i châk miau chuan, lo insiam la. Zîngah ka rawn sawm dawn che a nia, in nghahna tur an sawi sa em?” a tihchuan chulam chu ka la hre miah lo, engmah an sawi lo tak.
“Aih nangmahin lo zâwt la, Mawii pawh a lo tel ve dâwna, ka kal châk mai maia. In hna a khaih lak lo vâng tiraw?” inthlahrung deuh tak chuan ka ti a, ṭhenkhat an feh dawn sia a chhûngte lakah pawh ka inthlahrung tel, keimah avânga chutia hna a han ṭhulh tur chu, mahse ka kal châk ve tho bawk sia.
“A ho lutuk, ni a la tam a lawm, kan dam anga kan la feh dâwn chauh, tui a la tlema a nuam viau ang. Zingah ka lo kal dawn a nia” a tihchuan ka hnial bik lêm lo.
“Um i chhûngten an phal ang maw?” ka ti leh sepa, a kal châk viau mah ila a chhungten feh tura an lo tih phei chuan keimah avânga a hnial ka duh lo, tûn kan in ngaizawng ve ṭan chauha. Ka control lutuk ah an ngai ang tih ka hlau ve bawk si.
“An phal ang, inthlahrung suh. Nangmaha midang kara tel tir che ka tum hleinem, hna te chu kan dam anga kan thawk leh mai dawna, nikhat âwl mai mai chu a pawi lo, ka duhthlanna a nimai, chuan i bula awm ka thlang a” a tihchuan ka nui haka.
“Rawn zei ve deuh em ni a? I ram vahnaah lasi te ilo zâwl a nilo maw?" ka tihchuan a rawn nui ve haka, “Ka zeina zawng zawng ka rawn chhuah ve a nih kha, ka zei loh lutuk chuan min iai ka hlau ve a, boring te min tih a mipa dang i duh daih ka hlau a lâwm?” a rawn tihchuan ka um ringawta, a sawi chu a dik chiah.
Sawi tur hre lo viau ta se keimah pawh in ka hre bik silo a, ṭawng lova in call char char thu lah awm suh. In ngaihzâwn chiah hian sawi tûr a lo vâng zual in ka hria, keimahni ah hian eng emaw mi ti zâm tlat tu hi a awm ka timai, kan awm tlân erawh chuan sawi tûr a lo tam leh viau lawia.
In ngaihzâwnna hi chu a mak ve a nih hi, kan bula an awm chuan tui takin kan titi maia, râlkhat aṭanga in call chiah hian sawi tûr hi a vâng bik riau zel. Ngawi rengin kan hâm kan hâma, ṭul hlei lovah thil kan khawih kuala, a nih loh leh khumah mu in kan let leh chhen bawka. Call hman hi chuan ka ni ziah, ka hriat loh hian bang te hi ka lo chhir in ka tlawh leh ṭhin.
Tûnah pawh bang ka lo tlawh ṭeng ṭeng chu niin, ka nui deuh haka. “Tinge i nuih?” a rawn tihchuan “Aw bang ka lo tlawh a, ka nuih a za mai mai phone ka hman hian ka hlei thei lutuka” ka tihchuan a rawn nui ve haka “Min ngai em?” a rawn ti dut dut mai.
“Ngai lutuk che, ka ngai lutuk che hi ramhuaite ka hmu vêl” uang zeta ka tihchuan “A ṭha min ngai reng rawh aw, midang ngai lo la. Keimah chiah min ngai tûrin ka duh che, mipa dang chu i pa bâk ngaih ka phal lo, keichuan a mai maiin ka nihpui dâwn lo che tih ka sawi duh, ka nupui tur angin ka en dawn che a. I lakah ka thikthu pawh a chhe dâwn a nia, midangte anga in ngaihzâwn satliah mai mai ka duhlo, a tak taka in ngaihzâwn ka duh, thil lem ka ngaina lova, i laka ka rilru pawh a lem a ni lo tih hre reng ang che” a thusawi chuan min hneh lutuk tlat.
Ni e, tam tak chuan hun khawh ral nân ngaihzâwng an neia, rei an nei peihloa a dang an nei leh thuaia. A tâwpah an tâna ṭha pawh nilo in hmangaih lotu an tawn phah fo zêl, keipawhin in ngaihzâwn der hi ka duh lova. Rilru ka pêk theih miahloh chu nihpui ka tum ngailo, a chhan chu an duh angin ka bia in ka ngaihsak thei dâwn lova, an rilru ka tina mai mai dawn tih ka hria, chuvang chuan ngaihzâwng mai mah nise ka ngaihsaka rinawmna ka pêk theih loh tûr lakah chuan beiseina pek loh law law hi ka duh dân a ni ṭhin.
“Um keipawh i rinawm phawt chuan ka rinawm ang, ka duh che tih i hria a, zah theih lohna chhuahin ka hrilh che a nih kha. Nang lo mipa dang lakah chuan ka la sawi bik hauh lo a nia, ex te thik tir nân te, runluih nân te a midang pawisawi miahlo hnuhluha hmanrua a hman hi ka duh ve lo, keipawh ka thikthu a chhe dâwn ania, kan pahnih hma hun atân tûn huna kan mizia in hriatchian tluka hlu a awm hleinem” tiin ka phun sepa.
“I chau ang kan mu tawh mai dâwn em ni?” ka tih chuan a rawn pawm viau mai, “Muttui tui deuhin i mu dawn a nia” ti a in mangṭha in phone chu kan dah zuia, ka phone chu charge leh te te in ka mu zuia, ka in ngaihtuah neuh neuh mai.
Kan inkar chu a hma lutuk em tih te ka ngaihtuaha, mahsela ka hlim viau tho si, nun hi a mak a nih hi. Keiin hrilh lo ta ila hmeichhe dangin an chang ngei anga, zak lo pawh min ti mahse ka pawi ti ta lo, ka duh ka neih theihna a nih chuan ka zah theihlohna zawng zawng ka chhuah zêl mai ang chu.
Keilo pawhin an ti ve hian ka ring a ni, ka duh tih a hriat avânga min hnar a nih leh a pawi lova, a hriat avânga min lo duh ve tho hi ka vanneihna a ni leh hlauh thung si, he khuaah hian thlakhat chu ka awm ve ta awrh chu a nia, a hma mah mah chu timah ila he khuaah hian ka duhzâwng tak a awm ang tih ka ring pha bik lo a ni.
Ka tân chuan ka mizia zawng zawng min hloh tir thei khawpa thil ti thei a ni tlat tawh. Cfl-an “Kan vangkhawpui bêla chhingkhual i rawn chân lai khan e, kâr pawh awm hman lo in ka lo hmangaih reng che a maw?” a tihna hla kha ka inchan a ni ber mai.
Ka hmangaihna leh duhna hian darkar leh ni a thliar lova, a rei leh reiloh lam tur a ngaihtuah hek lo. Reilote atân pawh ni dâwn se a hlimna tur a ûm a ni ber mai.
“Duati” ka in pâwn lam aṭanga ka kawngkhar sawi paha min ko ri ka hriat chuan ka muhil lai chu ka harh zawka, tûn ang zîngah tu nge ni ang? Chutiangin tumahin min ko ngai bawk silova ka bo hu mai.
“Duati” a rawn tih leh tâkah chuan u Rinpuia aw tih chiang taka hria in ka tho chhuak vata, ka sam chu hui mâm thuak thuakin ka room aṭang chuan chhuakin kawngka kalhna chu ka va hawng zuia, u Rinpuia chu a lo ni tak tak mai.
“Morning” a lo tih sup chuan ka wish lêt ve a, khua a la thim bawk nên min ti ham haih deuh a, mak ti in ka en deuh ho mai.
Inchhunga rawn luh pah chuan sarang a a sa kah ni ngei tur sa a fun chu min rawn pe a “Mi thawh hma in ka lo kal a nih kha, tikhan i duh leh rep la, i mut a la chhuak em?” a tihchuan ka lu ka thing nghal nar nar mai.
“A ngai lo a sin, hâwn leh rawh. Min rawn pe ziaha ka inthlahrung, a phurhna ah leh a chanah pawh keiin engmah tih ka neiloa, tinge min rawn pêk duh? I chhûngte pawhin an rem ti kher lovang” ka tihchuan min rawn hnaih thutin ka kâwngah a rawn kuaha, alamah chuan min pawt hnai nghal zat bawk.
“Min en teh, khatiangin sawi fo suh. Ka nu ngeiin i tâna a dah hran a nih hi, inthlahrun a ngailo. Ka ngaihzâwng satliah ang mai maiin ka en lo che ka tih tawh kha, ka nupui tur leh nakin lawka ka nun enkawltu tur ah ka ngai che a, chuvângin a nia hetianga ka tih ni? Ngaihzawng satliah mai mai turin bul ka ṭanpui lo che ka tihkha, ka ta chu i ta ah ngai rawh, tin ka kah a nia. I ei ve lohin, bialpa sakap thei i neia, i ei ve zel ang” a tâwp lam a fiamthu avâng chuan ka nui haka.
“Ka lawm e, a tui leh viau ang. Nangmah pawhin lo ei ve la, in lamah ngah mah ula ka bulah lo ei ve i duh chuan ka phal a nia aw. Mahni chauha ei reng chu a hrehawm emai” tiin ka en chho a, min lo en ve reng avang chuan ka kûn leh vata.
Huiham! Ka lungte hi a phu rang nghâl dawt dawt thei, ka dang a ro halh bawk. A ni lahin ngawi rengin min en tawh mai si, enge ka sawi leh tak ang? “Awmsawn deuh la, chaw chu i lo ei duh em?” ka tihchuan a rawn nui ta haka.
“Um i nu i biak a ngai dâwn a nihchu, helaiah chaw ka ei i duh chuan i biak ngei angai ang” a tihchuan ka lai ngei mai, min fiam tih hre reng mah ila ka zak lutuk tho tho, a ṭawng tam viau lo nangin min fiam chu a peih ve tho chu a nih hi.
“I ti mak emai, bâkah nangmah pawhin i be thei reng, ka biak ai chuan lo ei lo mai rawh” ka ti chu a nui ta hawk hawka. A nui hmêl mawi zet chu ka lo en reng thung, a hmui vêl chu a mawi ka ti, ka lo en reng chu min rawn en ve lehin ka chalah chuan a rawn fawpa.
“Aw le nakinah kan hrilh dawn a nia aw, tirawh a vawt riau mai. Puan sin tur lo la teh, hetah ka awm tlang nghal mai a ni'ang chu” tiin ka ṭhutthlêngsei ah chuan a ṭhu thla zuia, ka room-ah lûtin ka puan pakhat chu la in ka pe zuia.
“Kha le, tikhan lo ṭhu rawh. I duh leh lo mu la, mei kan chhêm ange” ti a kal ka tum chu ka bânah chuan rawn vuanin min pawt ding chata, zawhna mitmenga ka en lai chuan lamah min pawt hnaiin a malah chuan min ṭhut tira, “A la hma a lawm heti hian awm rih ang, nakinah kan chhêm dâwn ania, nizân ka lo lêng silo a, ka awm rih ang che” a tihchuan ka nuih seih ringawt.
Ka ṭhut dân chu siam remin puan chu min rawn sin tira, a kap kârah chuan min ṭhut tirin amah pawh chuan a sin ve bawk. Min rawn kuahin a âwm nghêng chuan ka ṭhu a, a pang ti lumna pawh chu ka hre thei, a kut chu humin kan ngawi dûn kara, a lungphu dat dat chu ngaithla in kan ngaihtuahna chu kan kâwm dûn a ni ber mai.
“U Rinpui min duh ve tak tak tiraw? Ih zaktheilo min ti em?” tisepin amah en thei tur chuan ka lu chu ka her deuha.
Ka dula rawn hmer salh pah chuan “Engah nge ka tih ang? Hmeichhia min duhtu zaktheilo ka ti ang maw? Mipa pawhin kan duh cheu a, zaktheilo tih kan hlawh ngai hleinem, mihring kan nia, duhzâwng chu kan nei tur a ni a lawm. Zaktheilo ka ti hauh lo che a nia, ka laka i rilru i ti lang ngam kha huaisen ka ti zâwk che, nangmah avângin ka hlim viau a sin” tiin ka biangah chuan a rawn fawp zauha.
“Mipa chauh hian hma kan la hmasa tur a ni hleinem, dik tak chuan mipa nih avâng hian kan be reng ngam bik lo cheua, hmeichhia pawh in huaisen a ngai ve a lawm, chuti lo a mipa chêt hun in nghah chuan tûn angah chuan a fuh ber tawh lo. Chuvang chuan keichuan zaktheilo tih zâwngin ka en lo che, ka phuloh hmuha ka hmuh miau che a vangin i laka ka rilru ka ti lang duh lo a nihkha” a tihzawm zata, min lo duh ve tho tih ka hriatna chuan min ti hahdam sawng sawng mai.
Ngaihnawm thin hle mai
ReplyDeleteAwiii a ngaihnawm lutuk tlat, a kham awm lo emai kha ai a sei deuh rawn dah tawh la a duh awm mange 😇😇
DeleteNgaihnawm lutuk
ReplyDeleteZanin ah i dah dawn Em, zawm na.
ReplyDeleteNgaihnawm lutuk
ReplyDeletea gaih nom hi ni top 🥰🥰😍
ReplyDeleteNgaihnawm leh ngang mai
ReplyDeleteA ngaihnawm thin e
ReplyDeleteNgaihnawm thin e
ReplyDeleteAwi,ngaihnawm lutuk..zing kara chhiar chu rilru a hlim veng veng mai
ReplyDeleteNgaihnawm si em
ReplyDelete